עמוד:40

ה . שטח וקנה מידה יוצא יוצא ממ ן הן ה ככ לללל עמוד 63 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 127 – 137 ) . ב פעילויות 2 ו- 3 התלמידים מחזקים את ההבנות שהגיעו אליהן בדיון שסיכם את הפעילות הקודמת . פעילות 2 : א . מידותיו של ארגז החול : בסרטוט : 1 ס"מ ו- 2 ס"מ, במציאות : 200 ס"מ ( 2 מ' ) ו- 400 ס"מ ( 4 מ' ) . ב . שטחו של ארגז החול : בסרטוט : 2 סמ"ר, במציאות : 000 , 80 סמ"ר ( 000 , 80 = 200 × 400 ) או 8 מ"ר ( בכל מ"ר יש 000 , 10 סמ"ר ) . ג . שטח ארגז החול במציאות גדול פי 000 , 40 משטח הארגז בסרטוט ( 000 , 40 = 2 : 000 , 80 ) . ד . בסרטוט בקנה מידה של 200 : 1 האורך במציאות גדול פי 200 מהאורך בסרטוט . השטח במציאות גדול פי 000 , 40 ( 000 , 40 = 200 × 200 ) . פעילות 3 : סעיף א : חשוב לסרטט את המתואר בשאלה . בסרטוט תתקבל במה שאורכה 4 ס"מ ( בקנה ס"מ . 1 2 מידה של 200 : 1 ) , כי כל ס"מ בסרטוט מייצג 2 מ' במציאות . רוחב הבמה בסרטוט הוא 9 ) 4 ( 2 ) . 1 2 סעיף ב : היקף הבמה בסרטוט הוא 9 ס"מ ( = + # היקף הבמה במציאות הוא 18 מטר ( 18 = ( 1 + 8 ) × 2 ) או 800 , 1 ס"מ . ) . 1 2 = # 20 40 1 2 = # 20 40 1 2 = # 20 40 1 2 סעיף ג : שטח הבמה בסרטוט הוא 2 סמ"ר ( = # 20 40 שטח הבמה במציאות הוא 000 , 80 סמ"ר ( 000 , 80 = 800 × 100 ) . סעיף ד : היקף הבמה במציאות גדול פי 200 מהיקף הבמה בסרטוט ( 200 = 9 : 800 , 1 ) . חשוב להקפיד להשתמש ביחידות מידה שוות . שימו לב שההיקף שומר על קנה המידה מפני שהיקף נמדד כמידת אורך . סעיף ה : שטח הבמה במציאות גדול פי 000 , 40 משטח הבמה בסרטוט ( 000 , 40 = 2 : 000 , 80 ) . 40

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר