עמוד:71

ב . מערכות מספרים המספרים הטבעיים, המספרים השלמים השליליים והמספר 0 יוצרים יחד את קבוצת המספרים השלמים . לפני הצגת הגדרה זו כדאי לשאול את התלמידים איזה שם מתאים לכל המספרים משתי הקופסאות, יחד עם המספר 0 . ב פעילות 6 מוצגים לתלמידים אותם אי-שוויונות כמו בפעילות 2 בעמוד 110 , אלא שהפעם אפשר להשתמש בכל המספרים השלמים : החיוביים, השליליים ואפס . ב דיון שבעקבות הפעילות התלמידים משווים בין מספר הפתרונות לאי-שוויונות אלה במספרים טבעיים וגם 0 , לעומת מספרים שלמים . הינה ההשוואה בין מספרי הפתרונות בשתי פעילויות אלה : א אין-סוף פתרונות מספר סופי של פתרונות ב > 38 אין-סוף פתרונות אין-סוף פתרונות ג < 38 אין-סוף פתרונות אין פתרון > 0 במספרים טבעיים וגם 0 ) פעילות 2 ( במספרים שלמים ) פעילות 6 ( פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 113 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 117 – 126 ) . פעילות 8 היא הכנה להיכרות עם קופסאות המספרים הלא שלמים . בפעילות מוצגים שני אי- שוויונות : לאי-השוויון הראשון יש מספר סופי של פתרונות במספרים שלמים, ולאי-השוויון השני אין פתרון במספרים שלמים : ב אין-סוף 3 < < 2 מספר סופי פתרונותאין פתרון של פתרונות א אין-סוף 3 < < 5 - מספר סופי פתרונותאין פתרון של פתרונות 71

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר