|
עמוד:78
ב . חילוק מספרים עשרוניים ב- 10 , ב- 100 וב- 1,000 חילוק ב- 100 הוראת הנושא חילוק מספרים עשרוניים ב- 100 מקבילה לאחת הדרכים של הוראת הכפל ב- 100 – "מפרקים" את פעולת החילוק ב- 100 לשני תרגילים : חילוק ב- 10 וחילוק התוצאה שהתקבלה ב- 10 . אם בחילוק ב- 10 "מזיזים" את הנקודה מקום אחד שמאלה, בחילוק ב- 100 "מזיזים" את הנקודה שני מקומות שמאלה . הצעה לפעילות פתיחה מציגים לתלמידים תרגילי חילוק ב- 100 , לדוגמה : = 100 : 600 = 100 : 300 , 2 = 100 : 405 = 100 : 680 = 100 : 65 = 100 : 4 . 2 בלי הסברים מקדימים מבקשים מהתלמידים לפתור את התרגילים . יש להם כבר ידע בכפל מספרים ב- 10 , ב- 100 וב- 000 , 1 וידע בחילוק ב- 10 , ועל סמך ידע זה הם יכולים להתמודד עם משימה זו . אפשר לקיים דיון בכיתה על דרכי הפתרון השונות שהתלמידים מציגים . ב פעילות 13 ( עם המורה ) מוצגת דרך הפתרון של חילוק ב- 100 על ידי חילוק ב- 10 ושוב חילוק ב- 10 . הינה הפתרון של הפעילות : 13 . כיצד פותרים את התרגיל = 100 3 257 . : ? לחלק ב 100 ז ה כ מ ו לחלק ב 10 ושוב לחלק ב 10 : 3 . 257 : 100 = ) 3 . 257 : 10 ( : 10 א . השלימו . טובי ב . כתבו את התוצאה בתרגיל שלמעלה . = 3 10257 . : = 10 : דד ר לר ל פפ תרו תרו = 2 : 3 עם המורה 573 . 2 73 . 25 573 . 2 73 . 25 78
|
|