עמוד:155

יוצא מן הכלל עמוד 22 : תרשים זה מייצג את הקשר בין שתי קבוצות של מספרים . יוצא יוצא ממ ה ה ככ לללל בתרשים שלפניכם מוצגות קבוצות של מספרים . מצאו את המשותף למספרים בכל קבוצה וכתבו כל אחד מהמספרים שלמטה באזור המתאים בתרשים . 21 14 7 63 42 32 האם כתבתם כל מספר באזור אחר בתרשים ? בב דד יקהיקה 28 4 30 24 8 22 49 10 35 6332 42 יש קבוצה המסומנת בקו מתאר כתום וקבוצה המסומנת בקו מתאר כחול . בניגוד לפעילויות רבות בפינת יוצא מן הכלל , בפעילות זו הכותרות של הקבוצות אינן נתונות, ולכן התלמידים אינם יודעים מה הכלל הקובע אילו מספרים שייכים לכל קבוצה . בקבוצה המסומנת בקו מתאר כתום יש שישה מספרים : 35 , 49 , 21 , 7 , 14 ו- 28 . בקבוצה המסומנת בקו מתאר כחול יש שמונה מספרים : 28 , 14 , 30 , 4 , 22 , 8 , 24 ו- 10 . אפשר לראות שהמספרים 14 ו- 28 משותפים לשתי הקבוצות . כעת יש לנסות להסיק מה הכלל הקובע אילו מספרים שייכים לכל אחת משתי הקבוצות . מה משותף לכל המספרים בקבוצה המסומנת בקו המתאר הכתום ? כולם מתחלקים ב- 7 . מה משותף לכל המספרים בקבוצה המסומנת בקו המתאר הכחול ? כולם זוגיים . האזור המסומן באפור הוא האזור המשותף לשתי הקבוצות, ולכן המספרים הכתובים בו מתאימים לשני הכללים, כלומר הם מספרים זוגיים וגם מתחלקים ב- 7 . כעת אפשר לכתוב כל אחד מהמספרים שלמטה באזור המתאים בתרשים . 155

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר