עמוד:72

א . כפל מספרים עשרוניים ב- 10 , ב- 100 וב- 1,000 כפל ב- 1,000 לפני הפעילויות בחלק זה, בראש עמוד 109 , יש דיון שבו התלמידים מתבקשים להיעזר בכל הדרכים שלמדו בכפל ב- 10 וב- 100 כדי לקבוע כיצד אפשר לפתור תרגילים של כפל מספר עשרוני ב- 000 , 1 . לדוגמה, אחת הדרכים יכולה להיות הצגה של כפל ב- 000 , 1 ככפל ב- # 10 100 . את הנושא של כפל ב- 000 , 1 התלמידים מיישמים בעזרת המרות של יחידות משקל : טונות לקילוגרמים וקילוגרמים לגרמים . ב פעילות 23 אפשר להשתמש בטבלאות לצורך ההמרות, בדומה לאלה שבפעילות 14 בעמוד 104 בספר לתלמיד . הטבלאות מציגות את הקשר הקבוע בין מידות אלה . 1,000 × 1,000 × קילוגרם גרם טונה קילוגרם ב פעילות 24 התלמידים עוסקים באומדן של המשקלים המתאימים לפריטים נתונים . לדוגמה, 63 . 0 , עליהם להבין 6 . 43 טונות 6 . 43 קג קג ״ ״ אם ב סעיף ב ישלימו התלמידים בטעות את משקלה של הפרה כך : 63 . 0 שלמעשה מדובר במשקל שהוא קטן מקילוגרם אחד, דבר שאינו אפשרי למשקלה של פרה . 6 . 43 טונות 6 . 43 קג קג ״ ״ באופן דומה, אם ישלימו התלמידים ב סעיף ג בטעות את משקל המשאית כך : , עליהם לדעת לאמוד שזהו משקל נמוך מדי למשאית . 63 . 0 6 . 43 טונות 6 . 43 קג קג ״ ״ במקום הינה הפתרון של הפעילות : 24 . מתחת לכל תמונה נתון משקל הפריט המצולם בלי יחידת מידה . השלימו טונות או ק"ג . ב גא 08 . 630 . 0 6 . 2143 . 0 ד ״קג טונותטונותטונות בתום הפעילות אפשר לשאול שאלות נוספות : • מה משקל המקרר בקילוגרמים ? • מה משקל התפוח בגרמים ? 72

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר