עמוד:104

ד . חילוק מספרים עשרוניים כעת הם לומדים להמשיך לחלק את השארית על ידי המרת היחידות שנשארו בעשיריות, כמו בדרך של איציק : 095 4 9 1 8 1 0 1 0 1 0 5 9 2 . 2 . כ ש מ קבלי בתרגיל חילוק תוצאה שיש בה שארית, א פ שר לחלק ג את השארית ולקבל תוצאה ב מ פ ר עשרו נ י, כ : איציק לאחר שסיים איציק לחלק את השלמים ( היחידות ) , הוא כתב נקודה בתוצאה והמיר את היחידה שנשארה בשארית ( מסומנת בעיגול אדום ) ב- 10 עשיריות . לאחר מכן הוא המשיך לחלק ב- 2 וקיבל בתוצאה 5 עשיריות . בשאלה הראשונה ב דיון אפשר לדבר על כך שהתוצאות של אלי ושל איציק דומות בכך שהן מייצגות את המספר השלם ואת החלק שנשאר לאחר חילוק השלמים, ושונות בסוג המספר המתקבל בשארית ( מספר שלם אצל אלי ומספר עשרוני אצל איציק ) . בשאלה השנייה בדיון הכוונה היא שתהליך הפתרון במספרים שלמים זהה בשתי הדרכים, אך לאחר שמתקבלת שארית התהליך שונה . ה דיון בשתי הבעיות המוצגות ב סעיפים א ו- ב בהמשך הפעילות נועד להדגיש את ההבדל בין שני סוגי בעיות . • באילו בעיות מתאימה תוצאה שהיא מספר שלם ושארית ? דד יו יו • באילו בעיות מתאימה תוצאה שהיא מספר עשרוני ? בסוג אחד של בעיות, שבו עוסקים בעצמים בדידים שאי אפשר לחלק, מתאימה תוצאה שהיא מספר שלם ושארית . הבעיה ב סעיף א מתאימה לסוג זה ולדרך הפתרון של אלי משום שלאחר החילוק נשאר קלף אחד, ואי אפשר לחלק אותו ל- 2 חלקים שווים : א . במשחק קלפים יש 59 קלפים . רוצים לחלק כמה שיותר קלפים שווה בשווה בין שני ) 1 ( 29 = 2 : 59 שחקנים . כמה קלפים יקבל כל שחקן ? שארית כל שחקן יקבל 29 קלפים ויישאר קלף אחד . 104

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר