|
עמוד:49
ב . חילוק שברים ב פעילות 30 על התלמידים להשלים משפטי השוואה כפלית בין שני מספרים . אפשר לחלק את הסעיפים לשלושה סוגים, לפי המרכיב החסר : 1 . המספר הגדול . התרגיל הישיר המתאים לפתרון הוא תרגיל כפל – סעיפים א ו- ד . 2 . המספר הקטן . התרגיל הישיר המתאים לפתרון הוא תרגיל חילוק שבו מחלקים את המספר הגדול במנה ( המספר שכותבים בשורה של "פי כמה ? " ) – ה דוגמה ו סעיפים ב , ה ו- ו . 3 . פי כמה . התרגיל הישיר המתאים לפתרון הוא תרגיל חילוק שבו מחלקים את המספר הגדול במספר הקטן – סעיפים ג ו- ז . ב פעילות 31 יש שתי דרכים למצוא זוגות מספרים מתאימים : 1 . 1 . לבחור מספר כלשהו ולכפול אותו ב- 3 3 1 . 2 . לבחור מספר כלשהו ולחלק אותו ב- 3 3 מהאחר . 1 3 31 . כתבו דוגמאות לזוגות מספרים שאחד מהם גדול פי 3 הצעה להרחבת הפעילות מבקשים מהתלמידים לבדוק אם יש בזוגות המספרים שמצאו זוגות מספרים כאלה : א . שני מספרים קטנים מ- 1 ב . שני מספרים מעורבים ג . מספר מעורב ושבר קטן מ- 1 ד . מספר שלם ומספר מעורב ה . מספר שלם ושבר קטן מ- 1 . אם לא, מבקשים מהם למצוא זוגות מתאימים . ב פעילות 33 יש לשים לב לסדר הפעולות . הינה הפתרון של הפעילות : 33 . כתבו + או - או # או : כך שיתקבלו התוצאות המבוקשות . 2 5 1 1 1 5 = 210 5 2 5 ג 3 1 1 1 5 = 110 2 א 1 2 5 1 1 1 15 = 10 2 5 ד 7 10 1 1 1 5 ב 70 = 10 אתגראתגר + + : : : : - + 49
|
|