|
עמוד:7
א . מספרים עשרוניים על ישר המספרים הינה לדוגמה דרך לפתור את סעיף ד : ד 1110 . 010 . 0010 . 310 . 2 132 3 . 2 2 . 2 1 . 2 3 2 1 . 0 31 . 2 אפשר לראות שהקטע שבין 2 ל- 3 על הישר מחולק ל- 10 חלקים שווים, ולכן גודל הקפיצה המסומנת באדום הוא 1 . 0 . לאחר שימצאו התלמידים שגודל הקפיצה הוא 1 . 0 , הם יכולים להיעזר בטבלת המבנה העשרוני, להבין שיש צורך בשלוש קפיצות כאלה ולהמשיך באופן דומה . פפ יי ננ ת הבלשת הבלש עמוד 7 – ראו פירוט בסוף המדריך ( עמודים 141 - 150 ) . ב סעיף ה של פעילות 3 התלמידים כותבים לראשונה רבביות ( שברים שהמכנה שלהם הוא רבבה – 000 , 10 ) . פעילות זו ודומות לה ממחישות את הרעיון שאפשר לחלק כל קטע ל- 10 חלקים שווים ולכתוב מספר ליד כל שנת . רעיון זה משמש הכנה להבנה של צפיפות המספרים הרציונליים . ב פעילות 4 ( עם המורה ) התלמידים מתבקשים לייצג בטבלת המבנה העשרוני מספר שיש בו רבביות . לראשונה הם מגדילים את הטבלה בכך שהם מוסיפים טור מימין . הוספה זו מקבילה לחלוקת הקטע המתאים ל- 001 . 0 ל- 10 חלקים שווים, כפי שנעשה בישר המספרים שמעל הטבלה . ב פעילויות 6 – 8 אפשר להיעזר בישרי המספרים שעבדו עליהם קודם . אפשר גם להציע לתלמידים לכתוב את המספרים העשרוניים המתאימים לשנתות כדי להקל עליהם למקם את המספרים על הישר ולכתוב אותם . למשל, ב סעיף ג של פעילות 8 אפשר לכתוב כך : ג 5 . 0 4 . 0 47 . 510 . 0 42 . 0 41 . 0 00 7
|
|