עמוד:95

12 . קחו את העיגול הוורוד הנוסף שבחוברת האביזרים . א . קפלו את העיגול כך שחלק אחד יכסה בדיוק את החלק האחר . פתחו את העיגול המקופל וסרטטו את המיתר שנוצר . ב . קפלו שוב את העיגול באותו האופן, לאורך קו אחר, וסרטטו מיתר נוסף . › מה משותף לשני המיתרים שנוצרו ? › סמנו את הנקודה המשותפת לשני המיתרים . מה מיוחד בנקודה זו ? ג . המשיכו לקפל את העיגול באותו האופן, לאורך קווים אחרים, וצרו מיתרים נוספים . • כמה קטרים יש במעגל ? דד יוןיון • האם קוטר הוא קו סימטרייה של המעגל ? מיתר העובר דרך מרכז המעגל נקרא קוטר . › האם כל המיתרים שיצרתם עוברים דרך אותה הנקודה ? › הסבירו מדוע כל המיתרים שיצרתם הם קטרים : אם אפשר לקפל צורה כך שחלק אחד שלה יכסה בדיוק את החלק האחר, יש לה סימטריה שיקופית . קווי הקיפול נקראים קווי הסימטרייה . האם יש בסרטוט שני קטעים בב דד יקהיקה שלא סימנתם בצבע ? 13 . לפניכם מעגל שמרכזו בנקודה האדומה . בתוך המעגל מסורטטים קטעים שונים, סמנו את הקטעים לפי המבוקש : רדיוסים בכחול, מיתרים בכתום וקטרים בירוק . א . הכרת המעגל והעיגול 95

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר