עמוד:69

5 . בפעילות זו חוקרים קשרים בין מספר הקודקודים, מספר הצלעות ומספר הפאות של פירמידה . א . השלימו את הטבלה . אפשר להיעזר בפירמידות שבניתם בפעילות 4 או בפירמידות 11 – 14 . מספר הפאותמספר הצלעותמספר הקודקודיםסוג הפירמידה פירמידה משולשת פירמידה מרובעת פירמידה משושה ב . היעזרו בטבלה והשלימו . ממספר הקודקודים בבסיס שלה . > בכל פירמידה מספר הקודקודים גדול פי / ב- ממספר צלעות הבסיס שלה . > בכל פירמידה מספר הצלעות גדול פי / ב- ממספר צלעות הבסיס שלה . > בכל פירמידה מספר הפאות גדול פי / ב- 4 . עבודה בקבוצות בנו פירמידות מסוגים שונים מקשיות ומפלסטלינה . אפשר לקצר את הצלעות לפי הצורך . הציגו תערוכה של הפירמידות שבניתם . • אילו סוגי פירמידות בנו תלמידי הכיתה ? דד יוןיון • האם לכל הפירמידות המשולשות שבנו תלמידי הכיתה יש אותו מספר קודקודים ואותו מספר צלעות ? • האם לכל הפירמידות המרובעות שבנו תלמידי הכיתה יש אותו מספר קודקודים ואותו מספר צלעות ? • נסו להכליל : האם לכל הפירמידות מאותו הסוג יש אותו מספר קודקודים ואותו מספר צלעות ? התבוננו בטבלה ונסו להכליל : האם מספר הצלעות בפירמידה הוא תמיד זוגי ? הסבירו . דד יוןיון פפ עילות לעילות ל ככ ל הל ה ככ יתהיתה p3 חקרחקר פאות, צלעות, קודקודים והקשר ביניהם ה ח ו מ ר י ם ה ד ר ו ש י ם : > ק ש י ו ת ו פ ל ס ט ל י נ ה > מ ס פ ר י י ם א . הכרת הפירמידה 69

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר