עמוד:13

משחק ( פעילות לימודית - משחקית ) בסוף כל פרק יש שני מדורים קבועים : 1 . מדור שעשועונים הכולל פעילות משחקית שיש לה ערך לימודי הקשור לנושא שבו עוסק הפרק . בא אוֹר בַּשָׁמַיִם שֶׁבָּא יַחַד עִם הָרַעַםשֵׁם נִרְדָף לְעֵץ דג נַחַל בַּצָפוֹןהָאֵזוֹר הֲכִי צְפוֹנִי בְּיִשְׂרָאֵל וה פֶּרַח שֶׁבִּשְׁמוֹ יֵשׁ רֶמֶז לְצִבְעוֹמֵאַרְבַּעַת הַמִינִים בְּסֻכּוֹת חז הָאִשָׁה הָרִאשׁוֹנָה שֶׁמֻזְכֶּרֶת בַּתוֹרָה הַיַלְדָה שֶׁהִתְאָרְחָה בַּבַּיִת שֶׁל שְׁלֹשָׁה דֻבִּים יט חַיַת בַּר יָפָה שֶׁיוֹדַעַת לְטַפֵּס עַל הָרִיםטִפּוֹת שֶׁנוֹצָרוֹת בַּלַיְלָה 13 מִי אֲנִי וּמָה שְׁמִי ? לכ שֵׁם נִרְדָף לְאַרְיֵהאֲגַם שֶׁל מַיִם מְתוּקִים בִּצְפוֹן הָאָרֶץ נמ הַחֹדֶשׁ הָעִבְרִי שֶׁבּוֹ חָל חַג הַפֶּסַח הַדוֹד שֶׁל הַמַלְכָּה אֶסְתֵר עס שֵׁם נִרְדָף לְתַכְשִׁיטשֵׁם אַחַת הָעוֹנוֹת צפ חַיָה עִם קַרְנַיִםשֵׁם נִרְדָף לְזָהָב ר ק פֶּרַח וָרֹד שֶׁמִתְחַבֵּא מִתַחַת לַסֶלַעפַּס שֶׁל אוֹר . לַשֶׁמֶשׁ יֵשׁ הַרְבֵּה כָּאֵלֶה תש פְּרִי שָׁחוּם שֶׁהוּא אֶחָד מִשִׁבְעַת הַמִינִיםהַיַלְדָה שֶׁבָּנְתָה סֻכָּה בַּשִׁיר מִצְאוּ שֵׁם שֶׁל יֶלֶד אוֹ יַלְדָה בְּכָל אוֹת . שִׂימוּ לֵב, בָּאִיוּרִים מִסְתַתְרִים שֵׁמוֹת נוֹסָפִים . 1213 2 . מדור "ילדים בכל מיני צבעים" שבו יפגשו התלמידים כל פעם ילד אחר בן גילם ( ילד אמיתי ) שיש לו משהו ייחודי לספר על נושא הפרק . כך יתוודעו התלמידים למשפחות ישראליות שחיות קצת אחרת ממה שהם מכירים, ושהסיכוי שייתקלו בהן בחיי היום יום שלהם – קטן . 14 15 קוֹרְאִים לִי שָׁקֵד, וַאֲנִי טִבְעוֹנִי . מָה זֶה טִבְעוֹנִי ? טִבְעוֹנִי זֶה מִי שֶׁלֹא אוֹכֵל בָּשָׂר אוֹ עוֹף, דָגִים, מוּצְרֵי חָלָב וּבֵיצִים . בְּקִצוּר - כָּל מָה שֶׁקָשׁוּר לְבַעֲלֵי חַיִים . אָז מָה טִבְעוֹנִים אוֹכְלִים ? טִבְעוֹנִים אוֹכְלִים הַכֹּל חוּץ מִמָה שֶׁאָמַרְתִי קֹדֶם . הֵם אוֹכְלִים יְרָקוֹת, פֵּרוֹת, לֶחֶם, עֻגוֹת, קִטְנִיוֹת כְּמוֹ עֲדָשִׁים וְחוּמוּס, טוֹפוּ . . . וְעוֹד הַרְבֵּה דְבָרִים . וּמָה עִם פִּיצָה וְשׁוֹקוֹ ? בָּרוּר . פִּיצָה עִם גְבִינַת טוֹפוּ וְשׁוֹקוֹ עִם חֲלַב שְׁקֵדִים אוֹ סוֹיָה . זֶה טָעִים מְאוֹד ! וְלֹא מִתְחַשֵׁק לְךָ לִפְעָמִים לֶאֱכֹל שְׁנִיצֵל אוֹ הַמְבּוּרְגֵר ? מַמָשׁ לֹא ! אָז מָה אַתָה הֲכִי אוֹהֵב לֶאֱכֹל ? אֲנִי אוֹהֵב סוּשִׁי ( בְּלִי דָגִים כַּמוּבָן ) , שְׁנִיצֵל תִירָס וְגַם חֲטִיפֵי דַגְדָגִים - חֲטִיפִים בְּצוּרַת דָגִים . לָמָה אַתָה טִבְעוֹנִי ? נוֹלַדְתִי בְּמִשְׁפָּחָה טִבְעוֹנִית, וַאֲנַחְנוּ אוֹכְלִים רַק אֹכֶל טִבְעוֹנִי . אֲבָל אֲנִי חוֹשֵׁב שֶׁגַם אִם בַּבַּיִת שֶׁלִי לֹא הָיוּ טִבְעוֹנִים - הָיִיתִי רוֹצֶה לִהְיוֹת טִבְעוֹנִי . 15 שָׁקֵ ד מִירוּשָׁלַיִם יְלָדִים בְּכָל מִינֵי צְבָעִים צילום : משפחת דהאן | 13

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר