עמוד:7

צד אחורי הצד האחורי מיועד לתוצרים של התלמיד ולכן הוא ברובו ריק . יש בו מקום לכתיבת שם התלמיד, לפעמים יש כותרת או מקום לכתיבת כותרת על ידי התלמיד, ומקום לכתיבה ו / או צירוף תמונה / ציור . לעיתים יש שאלות ומקום לתשובות . בצד האחורי, התלמידים מוזמנים לספר על עצמם, משפחתם וסביבתם בהקשר של נושא הדף - בכתיבה, בתמונה או בציור . ניתן לתת לתלמיד עצמאות מסוימת בבחירת דרכי ההתבטאות המתאימות לו . אם כן, השיעור מתחיל בצד הקדמי של דף השיתוף : קריאה משותפת ושיחה . לאחר מכן התלמידים ממלאים את הצד האחורי של הדף, גוזרים אותו מהחוברת ומוסרים למורה או לתורן שהמורה מְמַנה . המורה / התורן תולה את הדפים עם תוצרי התלמידים על לוח הקיר בכיתה . זה נעשה כמובן בהסכמת התלמיד, מתוך שאיפה שכל התלמידים ירצו לתלות ולשתף את חבריהם בתוכן הדפים שלהם . חשוב לציין שהמטרה של המוצר היא לעודד את התלמידים לשתף זה את זה בתוצרים שלהם ובעצם בחיים שלהם, אבל ייתכן שיהיו תלמידים שלא ירצו לשתף בחלק מהנושאים ויש לכבד את רצונם . השיתוף הוא פעולה חושפנית, ולכן הוא צריך להיעשות בהסכמה מלאה של התלמיד . כדאי לקיים שיחת פתיחה ולהסביר לתלמידים איך המוצר עובד ואיך ילמדו ממנו בצורה המיטבית . רצוי לדבר איתם על שיתוף, על פתיחות, על נכונות לספר על עצמך, על היכולת להחליט במה אני משתף וכמה, ולתת מקום גם לילדים שמתקשים לשתף . אנחנו מקווים כי גם ילדים אלה ייפתחו במהלך השנה, ויש לעודד אותם לכך . מדבקות תגובה ופרצופונים ( אימוג'ים ) באמצע ערכת השיתוף ניתן למצוא דפים ובהם מדבקות תגובה ומדבקות פרצופונים . בזמן השיעור או בהפסקה התלמידים מסתובבים בכיתה וקוראים את התוצרים של חבריהם . לאחר מכן הם כותבים תגובה לחבר אחד או שניים על גבי מדבקה, ומצמידים אותה לדף שנתלה בכיתה, לפי הנחיות המורה ו / או מדביקים פרצופון מתאים כתגובה לא מילולית . התלמידים ילמדו לכתוב משוב חיובי ומכבד וגם לשתף ברגשותיהם . כך, למשל, אם ילד סיפר שיש לו חדר לבד, חברו יכול להגיב : "איזה כיף לך, גם אני הייתי רוצה חדר לבד," או : "אני אוהב לפטפט עם אחי לפני השינה . " . בערכה 18 מדבקות – תגובה אחת לכל דף תלייה . מומלץ לעשות הגרלה כדי שיהיה ברור לכל תלמיד למי הוא כותב תגובה, כך שכל ילד יזכה לתגובה . מורה הרוצה בכך יכולה לבקש מהתלמידים להביא פתקיות דביקות שיאפשרו יותר מתגובה אחת לכל דף תלייה . | 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר