עמוד:31

ב . חישוב נפח של מנסרה פעילות 16 היא פעילות אינטגרטיבית המשלבת חישוב נפח, אומדן אורכים וחישובי שברים . בפעילות זו נתונות המידות של חבילת מסטיקים והמסטיקים שבה : 5 ס"מ 5 ס " מ 1 ס " מ 5 ס"מ 1 4 ס"מ 1 ס " מ 23 ב סעיף א על התלמידים לחשב כמה מסטיקים יש בקופסה . על פי האיור רואים שבתחתית הקופסה ( שכבה אחת ) נכנסים 5 מסטיקים . נתון שגובה כל מסטיק הוא רבע ס"מ וגובה החפיסה הוא 1 ס"מ, לכן בחפיסה נכנסות 4 שכבות של מסטיקים, כלומר בחפיסה יש 20 ( 20 = 4 × 5 ) מסטיקים . ב סעיף ב יש לחשב את אורך המסטיקים כשהם מונחים בקו אחד ולהחליט אם אורך זה ארוך או קצר מאורך גופם של התלמידים . לשם כך התלמידים צריכים להתייחס רק לממד האורך של המסטיק ( 5 ס"מ ) ולהכפיל בכמות המסטיקים בחפיסה ( 20 מסטיקים ) . מתקבל שאורך פס המסטיקים יהיה 100 ס"מ ( 1 מטר ) , כלומר קצר יותר מהגובה של התלמידים . ב פעילות 17 על התלמידים לדמיין ולחשב כמה קופסאות מתנה ( תיבות קטנות ) מסוגים שונים נכנסים לארגז ( תיבה גדולה ) . 24 0 1 מש ב צ ו ת 8 משבצות ב סעיף א על התלמידים לחשב כמה קופסאות סגולות שממדיהן 2 × 2 × 2 ממלאות את הארגז הגדול . לשם כך אפשר לחלק את אורך הארגז ב- 2 ולקבל שלאורך הארגז ( 10 משבצות ) נכנסות 5 קופסאות סגולות ( 5 = 2 : 10 ) . באותו אופן אפשר למצוא שלרוחב הארגז ( 8 משבצות ) נכנסות 4 קופסאות כאלה ( 4 = 2 : 8 ) , כלומר בשכבה אחת של הארגז נכנסות 20 קופסאות ( 20 = 5 × 4 ) . גובה הארגז הוא 4 משבצות, ולכן בארגז שלם נכנסות 2 שכבות של 20 קופסאות, כלומר 40 ( 40 = 20 × 2 ) קופסאות סגולות . 24 31

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר