עמוד:183

פלא טבע מדריך למורה׀ 183 3 . צְפוּ בַּסִרְטוֹן "מִגְוַן מַקוֹרִים, מִגְוַן מְזוֹנוֹת" . 4 . אֵיךְ צוּרַת הַמַקוֹר מְאַפְשֶׁרֶת לָעוֹף לְהַשִׂיג אֶת הַמָזוֹן שֶׁלוֹ ? לַקוֹלִיבְּרִי יֵשׁ מַקוֹר לַשַׂקְנַאי יֵשׁ מַקוֹר לָעֵיטָם יֵשׁ מַקוֹר לַתוכִּי יֵשׁ מַקוֹר עָבֶה וְכָפוּף סַרְטָנִים זְרָעִים דָגִים 7 הערות לעצמי פעילות 3 אחרי הפעילות הילדים יספרו במילים שלהם איך כל מקור בצורתו המיוחדת – מתאים לסוג המזון שהעוף אכל בסרטון . שואלים את הילדים : איך המקור של הקוליברי מתאים למזון שהוא אוכל – צוף פרחים ? למה המקור שלו לא מתאים לאכילת דגים ? וכך לגבי המקורים והמזונות האחרים . הרחבה למורה עיקרון ליבה : בטבע יש התאמה בין מבנה לתפקוד . מי שהמבנה שלו מותאם בצורה מיטבית לתפקוד – ישרוד ויצליח להתרבות . לדוגמה, צ'יטה בעלת שרירי רגליים מפותחים תוכל לרדוף אחרי אנטילופה, להשיג אותה, לאכול, להזדווג, להשיג אוכל לצאצאים, וכך להוריש את הגנים של שרירי רגליים מפותחים לדורות הבאים . להביא לשיעור הבא ( ציוד וחומרים לכל קבוצה ) • מלפפון חתוך לקוביות קטנות . • חצי קשית שתייה מקופלת . • כוס חד - פעמית מנייר . • 2 מגשי אלומיניום גדולים . • מים . • אדמה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר