עמוד:116

611׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם סִימָנֵי חַיִים שֶׁל יְצוּרִים אֲחֵרִים 1 . צְפוּ בַּסִרְטוֹנִים "סִימָנֵי חַיִים" . 2 . סַמְנוּ ✔ לְיַד כָּל סִימַן חַיִים שֶׁהֻצַג בַּסִרְטוֹנִים . בַּעַל חַיִים צֶמַח אָדָם גְדִילָה וְהִתְפַּתְחוּת תְזוּנָה נְשִׁימָה רְבִיָה תִקְשֹׁרֶת בְּנֵי אָדָם, בַּעֲלֵי חַיִים, צְמָחִים, פִּטְרִיוֹת וַאֲפִלוּ חַיְדַקִים - כֻּלָם יְצוּרִים חַיִים . כֻּלָם נוֹשְׁמִים, אוֹכְלִים וְשׁוֹתִים, גְדֵלִים וּמִתְפַּתְחִים, מִתְרַבִּים וְיוֹצְרִים תִקְשֹׁרֶת . 18 פעילות 1 לפני הפעילות אומרים לילדים שעד עכשיו עסקנו בסימני החיים של שבלול הגינה, ושבסרטון הבא נצפה בסימני החיים של יצורים אחרים . פעילות 2 אחרי הפעילות מוודאים שכולם סימנו את כל סימני החיים לכל היצורים החיים . שואלים מה אפשר להסיק מהטבלה . מזכירים ש"מסקנה" היא התוצאה של בדיקה או של חשיבה . המסקנה – פיל, צמח, שבלול ואדם אומנם שונים זה מזה, אבל כולם יצורים חיים ולכן לכולם יש אותם סימני חיים . מטרה עמ׳ בחוברת לזהות את סימני החיים ביצורים שונים . 18 גילוי וחקירה קוגניטיבי הסבר הצעה לפעילות נוספת אחרי קריאת קטע המידע חוזרים לעמוד ,5 בודקים שוב את הבחירות של הילדים והפעם מוסיפים לכל סימון הסבר המבוסס על סימני החיים . בעבודה עם מתקדמים כדאי להציע לילדים להסביר בעצמם את הסימונים שלהם על סמך מה שלמדו על סימני חיים . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר