עמוד:161

פלא טבע מדריך למורה׀ 161 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם כָּאֲבוּ לִי הַשִׁנַיִם מִירָה מֵאִיר אֶתְמוֹל כָּאֲבוּ לִי נוֹרָא הַשִׁנַיִם, אָז אִמָא אָמְרָה שֶׁאֵין בְּרֵרָה וְצָרִיךְ לָלֶכֶת אַחַת וּשְׁתַיִם אֶל הָרוֹפֵא . טוֹב . הִתְלַבַּשְׁתִי יָפֶה, הִסְתָרַקְתִי, רָחַצְתִי פָּנִים וְאָזְנַיִם וְצִחְצַחְתִי שִׁנַיִם . . . וְ . . . אָמַרְתִי לְאִמָא : "אוֹי, כּוֹאֵב בַּפֶּה - אֲבָל . . . אֲנִי פּוֹחֶדֶת מֵהָרוֹפֵא . " וְאִמָא אָמְרָה - "מָה פִּתְאֹם הֲרֵי אַתְ גְדוֹלָה וּכְאֵב שִׁנַיִם זוֹ לֹא מַחֲלָה . וְאֵין בְּרֵרָה," אִמָא אָמְרָה . "גַם אֲנִי אֶתְלַבֵּשׁ יָפֶה, וְנֵלֵךְ בְּיַחַד אֶל הָרוֹפֵא . " . . . טוֹב, אָז אֲנַחְנוּ סוֹף סוֹף בָּרְחוֹב וְהַיוֹם יָפֶה - הַשֶׁמֶשׁ זוֹרַחַת, וּבַדֶרֶךְ אֶל הָרוֹפֵא יֵשׁ חֲנֻיוֹת ( וְגַם בָּתֵי מִרְקַחַת ) וּקְצָת מִסְתַכְּלִים בַּדֶרֶךְ בַּחַלוֹנוֹת בִּשְׂמָלוֹת, בְּמִכְנָסַיִם - - - וַאֲנִי מִתְפַּלֶלֶת שֶׁאוּלַי לֹא נַסְפִּיק וְיִסְגְרוּ כְּבָר אֶת רוֹפֵא הַשִׁנַיִם . . . . הִגַעְנוּ בְּדִיוּק וְהָיוּ שָׁם הַרְבֵּה אֲנָשִׁים וְאָחוֹת בְּחָלוּק, . . . כָּאן כְּבָר רָצִיתִי לִפְרֹץ בְּבֶכִי . אֲבָל הִתְבַּיַשְׁתִי - זֶה לֹא יָפֶה, אֲנִי כְּבָר גְדוֹלָה וְכָאן זֶה . . . רוֹפֵא . לְבַסוֹף - הִגִיעַ תוֹרֵנוּ . נִכְנַסְנוּ . אָמַרְנוּ שָׁלוֹם . וְהַכֹּל מִסָבִיב מַבְרִיק וְנוֹצֵץ ; וְהַלֵב שֶׁלִי . . . מִתְפּוֹצֵץ מִפַּחַד . וְיֵשׁ שָׁם כֵּלִים - הָמוֹן ! וְכֻלָם מַבְרִיקִים כְּמוֹ אוֹצָר אוֹ מַטְמוֹן . וַהֲכִי מַפְחִידָה - זוֹ הַמְכוֹנָה . סְתָם עוֹמֶדֶת בַּפִּנָה, שְׁקֵטָה כָּזֹאת כְּאִלוּ לֹא יוֹדַעַת לְזַמְזֵם וּלְהַכְאִיב, רַמָאִית, שַׁקְרָנִית, כַּזְבָנִית ! וְרַק הָרוֹפֵא מְחַיֵךְ ( בְּחַיַי, הוּא חָמוּד ! ) "אֲנִי רוֹאֶה שֶׁזֶה כּוֹאֵב, וְעוֹד אֵיךְ . נוּ, יַלְדָה גְדוֹלָה שֶׁכְּמוֹתֵךְ בּוֹאִי וּנְסַדֵר זֹאת אַחַת וּשְׁתַיִם וְלֹא יַרְגִיזוּ אוֹתָךְ יוֹתֵר הַשִׁנַיִם . " - - - וּמֶה הָיָה הַסוֹף ? כְּלוּם . הָלַכְנוּ הַבַּיְתָה וְאִמָא עוֹד הִסְפִּיקָה לִקְנוֹת הַרְבֵּה דְבָרִים, וְהַשִׁנַיִם ? - בְּסֵדֶר . 63 רגשי מטרה לעורר שיח באמצעות שיר סביב התחושות המתעוררות בנו כשצריך לבקר אצל רופא שיניים . עמ׳ בחוברת 63 הרחבה פעילויות בעקבות השיר : • מזמינים את הילדים לכתוב מה סיפרה הילדה לאביה או לסבא וסבתא על הביקור במרפאת השיניים . כדאי להדגים את הכתיבה בגוף ראשון ולהציע לילדים שניים - שלושה משפטי פתיחה . למשל : "אבא, הפסקתי לפחד מרופא השיניים" או "סבתא, את לא מאמינה איפה הייתי היום . חשבתי שאחזור הביתה בבכי, אבל הייתי גיבורה ! " . • בעבודה עם ילדים מתקדמים אפשר לבקש מהם לבחור שורה או שתיים שלדעתם הן החשובות ביותר בשיר, ולנמק בעל פה את בחירתם .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר