|
עמוד:220
022׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם סְבִיבַת חַיִים בְּתוֹךְ סְבִיבַת חַיִים סְבִיבַת חַיִים הִיא מָקוֹם שֶׁבּוֹ יְצוּרִים יְכוֹלִים לִמְצֹא אֶת כָּל מָה שֶׁהֵם צְרִיכִים כְּדֵי לִחְיוֹת . 1 . הַבִּיטוּ בְּצִיוּר הָעֵץ . מָה רוֹאִים בּוֹ ? הַאִם הוּא סְבִיבַת חַיִים ? 2 . הַאִם לְדַעְתְכֶם הַיְצוּרִים יְכוֹלִים לְהַמְשִׁיךְ וְלִחְיוֹת עַל הָעֵץ גַם לְאַחַר שֶׁכּוֹרְתִים אוֹתוֹ ? 44 קוגניטיבי רגשי מטרה לעשות "זום - אין" על סביבת חיים קטנה ולראות מקרוב את היצורים שעלולים להיפגע . עמ׳ בחוברת 44 הערות לעצמי סביבת חיים בתוך סביבת חיים לפני הפעילות מבקשים מהילדים להגדיר מהי "סביבת חיים" . הם יכולים להגדיר באמצעות דוגמאות . מצד אחד, אפשר להתייחס לכל החורש כסביבת חיים . מצד שני, אפשר לומר שגם עץ אחד הוא סביבת חיים, ואפילו ענף אחד הוא סביבת חיים ליצורים מסוימים ( חרקים ) . כל סביבת חיים גדולה, כמו חורש או מדבר, מכילה המון סביבות קטנות ומלאות חיים . בפעילות הזאת מסתכלים על עץ אחד שמשמש סביבת חיים קטנה בתוך סביבת חיים גדולה יותר . גילוי וחקירה הסבר
|
|