עמוד:211

פלא טבע מדריך למורה׀ 211 דְגִיגִים פַּרְפַּר 2 אַיָלִים 3 עֹפֶר יוֹנָה 1 גוֹזָלִים רָצִיתִי לִשְׁאֹל . . . פָה שָׂ ל שֶׁ א לֶ גוֹזָל אוֹ אֶפְרוֹחַ ? פֶּ צְפוּ בַּסִרְטוֹן וְגַלוּ 35 אחרי הפעילות מביטים על האיור, מדברים על בעלי החיים הנמצאים עם ההורים או בלעדיהם, ונותנים לילדים להביע דעות ולשאול שאלות . יכולות לעלות שאלות כמו : "אולי הפרפר רק עף לרגע לחפש צוף ועוד מעט יחזור אל הזחל שלו ? " מסבירים שהאיור מבטא רעיון ואינו עוסק בנקודת זמן מסוימת . העופר נמצא ליד האיילים – זה מדגים משפחה שבה יש צאצא בודד וטיפול הורי . הצפרדע רחוקה מהראשנים – זה מדגים הרבה צאצאים ללא טיפול הורי . הרחבה למורה המגוון בטבע בא לידי ביטוי גם בדרך הרבייה ובהתייחסות לצאצאים . בעלי חיים מתרבים בשלוש דרכים : הטלה, השרצה, המלטה / לידה . מספר הצאצאים ומידת הטיפול בהם נמצאים על רצף רחב, ואלו הם שני קצותיו : אסטרטגיית רבייה R – הרבה צאצאים, ללא טיפול הורי . אסטרטגיית רבייה K – מעט צאצאים, עם טיפול הורי . בעלי החיים השונים נמצאים במקומות שונים על הרצף הזה . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר