עמוד:203

פלא טבע מדריך למורה׀ 203 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם צִבְעֵי אַזְהָרָה בַּטֶבַע לִפְעָמִים הַצֶבַע מְשַׁמֵשׁ לְאַזְהָרָה . כָּךְ בַּעֲלֵי חַיִים אַרְסִיִים וּרְעִילִים ״מוֹדִיעִים״ שֶׁלֹא כְּדַאי לְהִתְקָרֵב אֲלֵיהֶם . קִרְאוּ אֶת קִטְעֵי הַמֵידָע וְהַדְבִּיקוּ לְיַד כָּל קֶטַע אֶת הַמַדְבֵּקָה הַמַתְאִימָה . לַסָלָמַנְדְרָה הַמְצוּיָה יֵשׁ גוּף שָׁחֹר וְעָלָיו כְּתָמִים כְּתֻמִים בּוֹלְטִים . יֵשׁ לָה בַּגוּף רַעַל חָזָק וְצוֹרֵב שֶׁפּוֹגֵעַ בְּמִי שֶׁמְנַסֶה לִטְרֹף אוֹתָה . הַתְמָנוּן כְּחֹל הַטַבָּעוֹת שֶׁבַּתְמוּנָה קָטָן מְאוֹד . . . הוּא קָטָן מֵאֹרֶךְ כַּף הַיָד שֶׁלָכֶם . אֲבָל הַנְשִׁיכָה שֶׁלוֹ מְסֻכֶּנֶת מִפְּנֵי שֶבָּרֹק שֶׁלוֹ יֵשׁ חוֹמְרֵי רַעַל חֲזָקִים . לַכּוּשָׁן הָאַרְסִי ( סוּג שֶׁל חָגָב ) יֵשׁ גוּף שָׁחֹר וְעָלָיו כְּתָמִים צְהֻבִּים . הוּא נִזוֹן מִצְמָחִים רְעִילִים מְאוֹד . רַעַל הַצְמָחִים מְשַׁמֵשׁ אֶת הַכּוּשָׁן כְּדֵי לְהַרְעִיל אֶת מִי שֶׁמְנַסֶה לִטְרֹף אוֹתוֹ . הַפֶּתֶן הַאַלְמֻגִי הוּא נָחָשׁ אַרְסִי וְהַהַכָּשָׁה שֶׁלוֹ מְסֻכֶּנֶת מְאוֹד . כְּדֵי לֹא לְבַזְבֵּז אֶרֶס הוּא מַזְהִיר אֶת כֻּלָם בְּעֶזְרַת הַצְבָעִים שֶׁלוֹ – כָּתֹם, שָׁחֹר וְצָהֹב . 27 מטרה להכיר את משמעות המושג "צבעי אזהרה" באמצעות סיפורי מקרה של בעלי חיים מרתקים . עמ׳ בחוברת 27 קוגניטיבי גילוי וחקירה צבעי אזהרה בטבע אחרי הפעילות לאחר שהכירו את צבעי האזהרה בטבע, שואלים את הילדים אם הם חושבים שגם בני האדם משתמשים בצבעי אזהרה . בשני העמודים הבאים הנושא מוצג בפירוט, אך לפני כן כדאי לבדוק אם הילדים יכולים למצוא בעצמם את ההקשר לעולמם . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר