|
עמוד:21
1 , 2 , 3 , מַ תְ חִ י לִ י ם ! 21 27 . וְעַכְשָיו אַתֶם ! עִבְדוּ בִּקְבוּצוֹת : כִּתְבוּ שִׂיחָה חֲדָשָה וְשַׂחֲקוּ אוֹתָה בְּתַפְקִידִים . צַלְמוּ אֶת עַצְמְכֶם וְשִלְחוּ אֶת הַסִרְטוֹן לַמוֹרֶה / לַמוֹרָה . הַשְאֵלוֹת הַאֵלֶה יְכוֹלוֹת לַעֲזוֹר לָכֶם לְהַמְצִיא שִׂיחָה חֲדָשָה : • לְאָן אַתֶם רוֹצִים לְהַגִיעַ ? • אֵיזֶה קַו מַגִיעַ לְשָם ? • כַּמָה זְמַן לוֹקֵחַ לְהַגִיעַ לְשָם ? • כַּמָה זְמַן אַתֶם צְרִיכִים לְחַכּוֹת בַּתַחֲנָה ? • כַּמָה עוֹלֶה כַּרְטִיס אוֹטוֹבּוּס ? נוּר : סְלִיחָה ? אִיש בַּתַחֲנָה : כֵּן ? נוּר : אַתָה יוֹדֵעַ אֵיזֶה אוֹטוֹבּוּס מַגִיעַ לִרְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן ? אִיש בַּתַחֲנָה : רְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן . . . קַו 35 וְקַו 27 . קַו 35 מַגִיעַ עוֹד אַרְבַּע דַקוֹת, בְּשָעָה אַרְבַּע . נוּר : תוֹדָה ! ( לְעַלִי : ) جيّد خلال 4 دقائق سيأتي الباص . עַלִי : אַתָה יוֹדֵעַ כַּמָה עוֹלֶה כַּרְטִיס ? אִיש בַּתַחֲנָה : חֲמִישָה שְקָלִים וְתִשְעִים אֲגוֹרוֹת . עַלִי : וְכַמָה זְמַן זֶה מִפֹּה עַד לִרְחוֹב אִבְּן חַ'לְדוּן ? אִיש בַּתַחֲנָה : אֶמְמְמְ . . . בְּעֵרֶךְ חֲצִי שָעָה . עַלִי : תוֹדָה רַבָּה ! 26 . קִרְאוּ אֶת הַשִׂיחָה בְּתַפְקִידִים . אוצר מילים בתחנת האוטובוס בשיחה מופיעה המילה 'מצטערת', אך במילון היא מופיעה כך : 'הצטער / להצטער' . הפעלים במילון מופיעים בצורת העבר ובצורת שם הפועל . יש לתרגל את הפעלים בכל הנטיות בהווה ובעבר . רצוי להדגים שימוש במילים החדשות בכמה הקשרים, לדוגמה : שימוש במילה 'הצטער - להצטער' - מתי אנחנו מצטערים ? אנחנו מצטערים כשאנחנו לא יכולים לעזור למישהו או כשאנחנו פוגעים במישהו ; אנחנו מצטערים לשמוע על מישהו חולה ; אנחנו מצטערים גם כשמישהו לא בא לטיול כי מאוד רצינו לפגוש אותו . דוגמה נוספת היא המילה 'כרטיסים' – יש כרטיסים לאוטובוס ולרכבת, יש כרטיסים להצגה, ויש כרטיס אשראי שבעזרתו אנחנו קונים דברים . פעילות 26 מומלץ לקרוא את השיחה בתפקידים בקבוצות של שלושה תלמידים ( נור, האיש בתחנה, עלי ) . פעילות 27 פעילות להכנת תוצר – סרטון : התלמידים יעבדו בשלשות . התלמידים יתכננו את השיחה ; יכתבו את השיחה בעזרת השאלות המכוונות ולאור השיחה הכתובה שהוצגה בפעילות הקודמת ; אחר כך יתאמנו עליה ויצלמו . השאלות מכוונות את התלמידים להשתמש בשיחה במספרים במגוון הקשרים . 21
|
|