עמוד:62

62 20 . קָארִין רוֹצָה לְהָכִין אֶת הָעֲבוֹדָה בְּמַדָעִים לְבַד . וּמָה אִיתְכֶם ? יֵש מִקְצוֹעוֹת שֶיוֹתֵר כֵּיף לָכֶם לַעֲבוֹד בָּהֶם יַחַד אוֹ לְבַד ? לָמָה ? 21 . בַּשִֹיחוֹת יֵש דֵעוֹת בְּעַד עֲבוֹדָה בִּקְבוּצוֹת וְנֶגֶד עֲבוֹדָה בִּקְבוּצוֹת . לְדוּגְמָה : אַיָה בְּעַד עֲבוֹדָה בִּקְבוּצוֹת . הִיא חוֹשֶבֶת שֶהַרְבֵּה יוֹתֵר קַל לַעֲַבוֹד בִּקְבוּצָה . מִצְאוּ בַּשִׂיחוֹת שְתֵי דֵעוֹת בְּעַד עֲבוֹדָה בִּקְבוּצוֹת וּשְתֵי דֵעוֹת נֶגֶד עֲבוֹדָה בִּקְבוּצוֹת . דֵעָה / דֵעוֹת رأي / آراء בְּעַד مع נֶגֶד ضدّ בָּעֶרֶב בַּבַּיִת אַיָה אָז אֶת הָעֲבוֹדָה בְּמַדָעִים אֲנִי מַעֲדִיפָה לְהָכִין לְבַד . אַיָה נָכוֹן . קָארִין קָארִין, אַתְ זוֹכֶרֶת שֶלִפְנֵי חוֹדֶש הֵכַנוּ יַחַד אֶת הָעֲבוֹדָה בְּאַנְגְלִית ? לֹא נֶהֱנֵית ? אַיָה צָחַקְנוּ הָמוֹן וְגַם הִכַּרְנוּ יוֹתֵר טוֹב אֶת מִרְיָם וְיַסְמִין . קָארִין כֵּן, הָיָה כֵּיף . אֲבָל עָבַדְנוּ הַרְבֵּה זְמַן . אַיָה סַבַּבָּה פעילות 20 הפעילות מאפשרת לתלמידים לנקוט בעמדה מנומקת לגבי עבודה בקבוצות . פעילות 21 הפעילות מחזירה את התלמידים לקריאה נוספת של השיחות ולאיתור סיבות בעד ונגד . סיבות בעד עבודה בקבוצות לפי השיחות : שומעים עוד רעיונות שיש לתלמידים אחרים . אפשר לחלק את העבודה בין כולם . צוחקים ונהנים יחד תוך כדי העבודה . מכירים אחד את השני יותר טוב . סיבות נגד עבודה בקבוצות לפי השיחות : כולם בקבוצה מתווכחים מה לעשות, ולוקח הרבה זמן עד שמסכימים על משהו . יש ילדים שאומרים לכולם מה לעשות ולא מקשיבים לאף אחד . חשוב לעורר ולפתח שיחה בכיתה ולבקש מתלמידים להוסיף עוד דעות בעד ונגד עבודה בקבוצות . להלן עוד נימוקים שאפשר להוסיף בשלב זה : עוד סיבות בעד כל אחד בקבוצה עושה את מה שהוא יודע הכי טוב . יש את מי לשאול אם לא מבינים מה צריך לעשות . עוד סיבות נגד קשה למצוא זמן שנוח לכולם . לפעמים לא מסתדרים עם הילדים בקבוצה . 62

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר