|
עמוד:61
הֲ כִ י ט וֹ ב יַ חַ ד ? 61 19 . נוֹעַם אוֹמֵר : "כְּשֶיֵש שִיתוּף פְּעוּלָה, זֶה כֵּיף . " בַּחֲרוּ אֶת הַתְשוּבָה הַנְכוֹנָה . "שִיתוּף פְּעוּלָה" זֶה . . . א . כְּשֶמִישֶהוּ אֶחָד אוֹמֵר לְכוּלָם מָה לַעֲשׂוֹת . ב . כְּשֶכּוּלָם מַקְשִיבִים זֶה לָזֶה וְעוֹבְדִים יַחַד . ג . כְּשֶכּוּלָם מִתְוַוכְּחִים וְלֹא מַסְכִּימִים . בַּדֶרֶךְ הַבַּיְתָה מִבֵּית הַסֵפֶר דָנִיֵאל : אָדָם, לָמָה אַתָה לֹא רוֹצֶה לַעֲבוֹד בִּקְבוּצָה ? אֲנִי דַוְוקָא אוֹהֵב לְהָכִין עֲבוֹדוֹת עִם עוֹד יְלָדִים . לִפְעָמִים אֵין לִי רַעְיוֹנוֹת, וְלָהֶם יֵש רַעְיוֹנוֹת טוֹבִים . אָדָם : כֵּן, אֲבָל כְּשֶאֵין שִיתוּף פְּעוּלָה וְיֵש יְלָדִים שֶלֹא מַקְשִיבִים לְאַף אֶחָד וְרַק אוֹמְרִים לְכוּלָם מָה לַעֲשׂוֹת, זֶה מְעַצְבֵּן ! נוֹעַם : נָכוֹן, אֲבָל כְּשֶיֵש שִיתוּף פְּעוּלָה וְכוּלָם עוֹבְדִים יַחַד, זֶה כֵּיף, וְגַם אֶפְשָר לִגְמוֹר אֶת הָעֲבוֹדָה יוֹתֵר מַהֵר כִּי כָּל אֶחָד עוֹשֶׂה חֵלֶק אַחֵר מִמֶנָה . פעילות 19 הפעילות מתמקדת בצירוף "שיתוף פעולה" שנאמר בשיחה בין החברים . התלמידים צריכים לבחור את ההגדרה לצירוף זה על סמך הנאמר בשיחה . לאחר הפעילות כדאי לבקש מהתלמידים לתת דוגמאות מחיי הכיתה למקרים שבהם היה שיתוף פעולה . אפשר גם לשוחח עם התלמידים איך צריך להתנהג כשמתווכחים ( לדבר בשקט, לא לצעוק, להקשיב למה שיש לחברים שלנו לומר, להסביר את הדעה שלנו, למצוא יחד פתרון ועוד . ) 61
|
|