עמוד:18

18 18 . בַּחֲרוּ שְתֵי תְשוּבוֹת נְכוֹנוֹת : לְפִי הַסִיפּוּר, הָאִישָה חֲכָמָה כִּי . . . א . הִיא יָדְעָה כַּמָה גַרְגִירִים שֶל חִיטָה יֵש בַּשַׂק . ב . הִיא קִיבְּלָה אֶת הַחִיטָה בְּלִי לִסְפּוֹר אֶת הַגַרְגִירִים . ג . הִיא יָדְעָה בְּדִיוּק כַּמָה שְׂעָרוֹת יֵש לַחֲמוֹר שֶל רֹאש הַכְּפָר . ד . הִיא חָשְבָה עַל פִּתְרוֹן מְיוּחָד לַשְאֵלָה שֶל רֹאש הַכְּפָר . 19 . הָאִישָה אוֹמֶרֶת : "מִסְפַּר הַגַרְגִירִים שֶל הַחִיטָה בַּשַׂק הוּא בְּדִיוּק כְּמוֹ מִסְפַּר הַשְׂעָרוֹת שֶל הַחֲמוֹר שֶלְךָ . " אֵיזוֹ תְשוּבָה דוֹמָה לַתְשוּבָה שֶל הָאִישָה ? א . מִסְפַּר הַגַרְגִירִים שֶל הַחִיטָה בַּשַׂק הוּא בְּדִיוּק כְּמוֹ מִסְפַּר הַיָמִים בַּשָבוּעַ . ב . מִסְפַּר הַגַרְגִירִים שֶל הַחִיטָה בַּשַׂק הוּא בְּדִיוּק כְּמוֹ מִסְפַּר הַחֲדָרִים בַּבַּיִת שֶלְךָ . ג . מִסְפַּר הַגַרְגִירִים שֶל הַחִיטָה בַּשַׂק הוּא בְּדִיוּק כְּמוֹ מִסְפַּר הַכּוֹכָבִים בַּשָמַיִים . 20 . א . בְּשוּרָה 8 רֹאש הַכְּפָר אוֹמֵר : "אַתְ יְכוֹלָה לְקַבֵּל אֹותוֹ בְּמַתָנָה . " אֶת מָה ? ב . בְּשוּרָה 12 הָאִישָה הַחֲכָמָה אוֹמֶרֶת : "אַתָה יָכוֹל לִסְפּוֹר אוֹתָן" . אֶת מָה ? 21 . הַיֶלֶד בָּאִיוּר שוֹאֵל : "מָה אַתָה עוֹשֶׂה ? אַתָה סוֹפֵר אֶת כָּל הַכּוֹכָבִים בַּשָמַיִים ? " מִצְאוּ בַּסִיפּוּר עוֹד שְתֵי מִילִים מִמִשְפַּחַת הַמִילִים שֶל " סוֹפֵר " . פעילות 19 אפשר לקשר בין הפעילות לאיור שני הילדים בעמוד 16 למעלה . כמו כן אפשר לבקש מתלמידים לחשוב על השלמה נוספת למשפט של משהו שהם מכירים, שקשה או קל לספור אותו . פעילות 20 הפעילות כוללת שתי שאלות ובהן אזכורים, שמתרגלות את הבנת הקשר בין משפטים בסיפור . לתלמידים שמתקשים בפתרון השאלות, אפשר להציע לחזור למשפט הקודם שמופיע לפני האזכור כדי להבין את הרצף התוכני . האיור בתחתית עמוד 18 איור זה ממשיך את האיור בעמוד 16 למעלה וממחיש שיש דברים שאי אפשר לספור . אפשר לשאול את התלמידים מה ההבדל בין האיור הראשון בעמוד 16 לבין האיור הזה . 18

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר