עמוד:58

58 14 . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת וְכִתְבוּ כָּל פּוֹעַל בַּטוּר הַמַתְאִים . הִמְשַכְתִי אֶחְשוֹב נִלְמַד מַזְמִינָה בּוֹדֵק מְחַפְּשִׂים מַסְכִּימוֹת אֶפְגוֹש דִיבַּרְתִי נְשַׂחֵק נַחְזוֹר הִתְלַבַּשְנוּ 13 . הַשְלִימוּ אֶת הַמִשְפָּטִים לְפִי הַדוּגְמָה . מְשַׂחֲקִים דוּגְמָה : עַכְשָיו אֲנַחְנוּ כַּדוּרְסַל, וְגַם מָחָר אֲנַחְנוּ נְשַׂחֵק כַּדוּרְסַל . אֲנִי אֶת דוֹד שֶלִי הַיוֹם, וַאֲנִי אֲבַקֵר אֶת דוֹד שֶלִי גַם בְּעוֹד שָבוּעַ . הַשָנָה אֲנִי בַּמְסִיבָּה שֶל הַכִּיתָה, אֲבָל בַּשָנָה הַבָּאָה אֲנִי לֹא אֶרְקוֹד בַּמְסִיבָּה . הַשָבוּעַ אֲנַחְנוּ בַּגָלִיל, אֲבָל בַּשָבוּעַ הַבָּא נְטַיֵיל בַּנֶגֶב . עַכְשָיו אֲנִי לֹא עַל הָאוֹפַנַיִים . אֲנִי אֶרְכַּב עַל הָאוֹפַנַיִים אַחַר כָּךְ . עַכְשָיו אֲנַחְנוּ בַּטֵלֵפוֹן, וְגַם אַחַר כָּךְ אֲנַחְנוּ נְדַבֵּר בַּטֵלֵפוֹן . א . ב . ג . ד . ה . אֲנַחְנוּאֲנִי נִלְמַדמַזְמִינָה פעילות 13 התלמידים צריכים להשלים את הפעלים בזמן הווה בהתאם לפעלים בזמן עתיד המודגשים . חשוב להפנות את תשומת הלב של התלמידים לתחיליות של הפעלים בעתיד על מנת להבחין בשמות הגוף המתאימים . פעילות 14 זיהוי ומיון של פעלים לגופים . לאחר ביצוע הפעילות, אפשר לבקש מהתלמידים לזהות את הזמן של כל פועל – להכין טבלה על הלוח מחולקת לשלושה טורים ( עבר, הווה, עתיד ) , והילדים ימיינו את הפעלים תוך הבחנה בתחיליות של זמן עתיד ובסיומות של זמן עבר והווה . 58

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר