עמוד:57

הֲ כִ י ט וֹ ב יַ חַ ד ? 57 מָתַי זֶה יִקְרֶה ? מָחָר - غدًا אַחַר כָּךְ - بعد ذلك בְּעוֹד יוֹם / שָבוּעַ / חוֹדֶש / שָנָה - بعد يوم / أسبوع / شهر / سنة בְּיוֹם חֲמִישִי / בַּשָבוּעַ / בַּחוֹדֶש הַבָּא - في يوم الخميس / في الأسبوع / في الشهر القادم בַּשָנָה הַבָּאָה - في السنة القادمة في العربيّة ترد الجملة أيضًا من دون حرف الجر "في"، مثلاً : سنزور أييلت الأسبوع القادم . 11 . הַעֲתִיקוּ לַמַחְבֶּרֶת, וְהַשְלִימוּ אֶת הַמִשְפָּטִים בַּפְּעָלִים הַמַתְאִימִים . בַּשָבוּעַ הַבָּא . . . א . אֲנַחְנוּ בַּמְסִיבָּה . ( אֶשְתַתֵף, נִשְתַתֵף ) ב . אֲנִי אֶת הַנֵרוֹת עַל הָעוּגָה . ( אַדְלִיק, נַדְלִיק ) ג . אֲנַחְנוּ לְנַסְרִין עוּגָה . ( אָכִין, נָכִין ) ד . אֲנִי אֶת הַסֶרֶט לַמְסִיבָּה . ( אֲצַלֵם, נְצַלֵם ) ה . אֲנַחְנוּ הַפְתָעָה ! ( נַעֲשֶׂה, אֶעֱשֶׂה ) 12 . אִמְרוּ מָה הַפּוֹעַל שְמַתְאִים לְכָל שֵם פּוֹעַל . אֲצַלֵם אֶחְשוֹב נִכְתוֹב נְדַבֵּר נָשִיר נָבוֹא אֶלְמַד אֶשְתַתֵף לָבוֹא לִלְמוֹד לְהִשְתַתֵף לִכְתוֹב לְדַבֵּר לְצַלֵם לַחְשוֹב לָשִיר מתי זה יקרה ? כחלק מהחשיפה לזמן עתיד, התלמידים לומדים ביטויי זמן בעתיד . חשוב לחזור ולהזכיר לתלמידים את ביטויי הזמן בעבר ( שנלמדו בספר ד ) . אפשר גם לתרגל את הביטויים זה מול זה, לדוגמה : אתמול - מחר, לפני שבוע - בשבוע הבא, בשנה שעברה - בשנה הבאה . לאחר פעילות 11 אפשר לבקש מהתלמידים ליצור משפטים בזמן עתיד בעזרת הפעלים שמופיעים בפעילות ובעזרת ביטויי הזמן המוצגים בקופסה הלשונית . פעילות 12 העיסוק החוזר בשם הפועל חשוב כי שם הפועל אינו קיים בשפה הערבית . לאחר הפעילות כדאי לבקש מהתלמידים ליצור שני משפטים : אחד עם שם הפועל ואחד עם הפועל בעתיד . יש לתת לתלמידים דוגמה, למשל : אני אוהב לצלם פרחים בטבע . בשבוע הבא אצלם פרחים בטיול . זמן משחק, דיבור ועוד התאמה בין פועל לשם פועל אפשר לקיים את פעילות 12 כמשחק בכיתה : התלמידים מקבלים פתק שעליו כתוב פועל בעתיד או שם פועל . הם מסתובבים בכיתה ומתאימים בין פעלים לשמות הפועל שלהם . כשהם מוצאים את "בן / בת הזוג" שלהם, הם צריכים לחבר יחד משפט עם הפועל שקיבלו . 57

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר