עמוד:133

ס וֹ ף זֶ ה גַ ם הַ תְ חָ לָ ה 133 2 . מָה הֵכִינָה הַמוֹרָה מִרְיָם לַיוֹם הָאַחֲרוֹן שֶל שְנַת הַלִימוּדִים ? 3 . א . אֵיךְ הִרְגִישָה הַמוֹרָה מִרְיָם בַּיוֹם הָרִאשוֹן שֶל שְנַת הַלִימוּדִים ? ב . אֵיךְ הִיא מַרְגִישָה בַּיוֹם הָאַחֲרוֹן שֶל שְנַת הַלִימוּדִים ? 4 . מָה הַמוֹרָה מִרְיָם עוֹשָׂה אַחֲרֵי שֶהִיא גוֹמֶרֶת לִכְתוֹב אֶת הַהוֹדָעָה ? אֵיךְ אַתֶם יוֹדְעִים ? 5 . אֵיזֶה תַאֲרִיךְ מַתְאִים לַהוֹדָעָה שֶל הַמוֹרָה מִרְיָם ? א . אֶחָד בְּסֶפְּטֶמְבֶּר ב . עֶשְׂרִים וְתִשְעָה בְּיוּנִי ג . שְלוֹשִים בְּאוֹגוּסְט ד . אֶחָד בְּיָנוּאָר 6 . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת, וְהַשְלִימוּ אֶת הַפְּעָלִים הַמוֹפִיעִים בַּהוֹדָעָה שֶל הַמוֹרָה מִרְיָם בַּמָקוֹם הַמַתְאִים . כְּמוֹ בַּדוּגְמָה : שֵם פּוֹעַלהוֹוֶה עָתִידעָבָר לִפְגוֹשמַאֲמִינָה יִסְתַיְימוּכָּתַבְתִי פעילות 3 הפעילות משווה בין הרגשות של המורה בהתחלת השנה לרגשות שלה בסיומה . אפשר לבקש מהתלמידים למצוא בהודעה את המילים שמעידות על הרגשות האלה . פעילות 5 לפני הפעילות אפשר לשאול את התלמידים : "מה התאריך היום ? ", ולשאול מה התאריך שבו נפתחת שנת הלימודים ועל התאריך שבו היא מסתיימת . יש להפנות את תשומת ליבם של התלמידים לכך שתאריכים נאמרים תמיד בזכר ( שלושה ביוני, אחד בספטמבר, חמישה באוגוסט וכו' ) . פעילות 6 הפעילות מתרגלת זיהוי ומיון של פעלים בשלושת הזמנים ובשם הפועל . במקום להעתיק את הטבלה למחברת אפשר להקרין אותה על הלוח מהספר הדיגיטלי, ולהזמין תלמידים לסמן את הפעלים בטקסט, ואז לרשום כל פועל במקום המתאים בטבלה . לאחר הפעילות אפשר לבקש מהתלמידים להוסיף פעלים שהם מכירים לכל עמודה . 133

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר