|
עמוד:87
הַ ק וֹ ל וֹ ת שֶ ל כּ וּ לָ ם 87 6 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֶת צוּרַת הַסְמִיכוּת : א . דוּגְמָה : עוּגוֹת + שוֹקוֹלָד 1 . חוּלְצוֹת + קַיִץ 2 . גְלִידוֹת + חוֹרֶף 3 . שִׂיחוֹת + טֵלֵפוֹן ב . דוּגְמָה : מְעִילִים + גֶשֶם 1 . תַפּוּחִים + עֵץ 2 . תַרְגִילִים + חֶשְבּוֹן 3 . אֲתָרִים + אִינְטֶרְנֶט 4 . גַלְגַלִים + אוֹטוֹבּוּס 7 . אִמְרוּ בְּרַבִּים . דוּגְמָה : כִּיתַת מַדָעִים א . שִיעוּר עִבְרִית ב . מְסִיבַּת הַפְתָעָה ג . בַּקְבּוּק מַיִם ד . תְנוּעַת נוֹעַר ה . סִיפּוּר הַרְפַּתְקָאוֹת עוּגוֹת שוֹקוֹלָד מְעִילֵי גֶשֶם כִּיתוֹת מַדָעִים אֲנִי חוֹשֶבֶת שֶאֵין מַנְגִינָה מְתוּקָה יוֹתֵר מֵאֲנָשִים שֶשָרִים יַחַד . וּמָה, לְדַעְתְכֶם, הַמַנְגִינָה הַמְתוּקָה בְּיוֹתֵר ? פעילות 6 התלמידים צריכים ליצור צירופי סמיכות משמות עצם נתונים . בסעיף א כל אחד מהנסמכים הם שמות עצם בנקבה, ובסעיף ב הנסמכים הם שמות עצם בזכר, וזאת על מנת לבסס את החוקיות של שינוי הנסמך בזכר לעומת הנסמך בנקבה שאינו משתנה . אפשר לקיים את הפעילות הזאת גם כמשחק במליאה : רושמים על הלוח בתפזורת את כל שמות העצם ומזמינים בכל פעם תלמידים ללוח, שיחברו בין שני שמות עצם שיכולים ליצור יחד צירוף סמיכות ולומר את הצירוף בקול . פעילות 7 התלמידים צריכים להמיר את צירופי הסמיכות מיחיד לרבים . על מנת להקל על התלמידים אפשר לבקש מהם קודם לומר את הנסמך ברבים ורק לאחר מכן את הצירוף כולו : שיעור שיעורים שיעורי עברית . ילדה עם בועת דיבור המשפט של הילדה מקשר בין הסיפור על המנגינה המתוקה בעולם לבין קטע המידע על מיזם שירת ההמונים בעמוד הבא . השאלה של הילדה מזמנת הבעת דעה אישית לגבי מנגינות אהובות . 87
|
|