|
עמוד:85
הַ ק וֹ ל וֹ ת שֶ ל כּ וּ לָ ם 85 1 . הַמֶלֶךְ שָאַל : "מַהִי הַמַנְגִינָה הַמְתוּקָה בְּיוֹתֵר בָּעוֹלָם ? ", וְכָל אֶחָד מֵהַשָׂרִים עָנָה תְשוּבָה אַחֶרֶת . הַתְאִימוּ בֵּין כְּלֵי הַנְגִינָה לַתְשוּבוֹת שֶל הַשָׂרִים בַּסִיפּוּר : 2 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת מָה הָיָה וּמָה לֹא הָיָה בַּמְסִיבָּה . הִשְתַמְשוּ בְּ- ( לֹא ) הָיָה , ( לֹא ) הָיְיתָה אוֹ ( לֹא ) הָיוּ . לְדוּגְמָה : 3 . בַּחֲרוּ בַּתְשוּבָה הַנְכוֹנָה : כְּשֶהָאוֹרְחִים שָמְעוּ אֶת הַקוֹל שֶל הַכַּף מַכָּה בַּצַלַחַת, הֵם אָמְרוּ : א . עוֹד מְעַט הַמְסִיבָּה מִסְתַיֶימֶת . ב . עוֹד מְעַט נִשְמַע מַנְגִינָה . ג . עוֹד מְעַט נֹאכַל אֲרוּחָה . 4 . הַשְלִימוּ אֶת הַמִשְפָּטִים . הִשְתַמְשוּ בַּמַחְסָן : הַשַׂר מִירְזָה הֶחְלִיט לַעֲשׂוֹת מְסִיבָּה . הַמֶלֶךְ וְהַשָׂרִים בָּאוּ לַמְסִיבָּה וְשָמְעוּ מַנְגִינוֹת יָפוֹת . בַּהַתְחָלָה הַשַׂר מִירְזָה לֹא נָתַן לֶאֱכוֹל בַּמְסִיבָּה, וְהֵם הָיוּ רְעֵבִים . אַחֲרֵי שֶהֵם שָמְעוּ אֶת הַקוֹל שֶל הַכַּף מַכָּה בַּצַלַחַת, הֵם הֵבִינוּ שֶמִירְזָה הִזְמִין לַמְסִיבָּה, כִּי הוּא רָצָה לְהַרְאוֹת מַהִי הַמַנְגִינָה הַמְתוּקָה בָּעוֹלָם . הַשַׂר הָרִאשוֹן הַשַׂר הַשְלִישִי הַשַׂר הַשֵנִי בַּמְסִיבָּה הָיוּ אוֹרְחִים . בַּמְסִיבָּה לֹא הָיָה אוֹכֶל . 1 2 3 ג א ב לָהֶם אוֹתָם שֶלוֹ לָהֶם פעילויות 1 - 3 פעילויות אלה בודקות הבנת הנקרא לפי סדר הפסקאות בסיפור . פעילות 1 לאחר הפעילות אפשר לבקש מהתלמידים לומר שמות נוספים של כלי מנגינה שהם מכירים, ולשאול לאיזה כלי נגינה יש לדעתם המנגינה המתוקה ביותר . פעילות 2 הפעילות מאפשרת חזרה על "היה / הייתה / היו" שנלמד בכיתה ד . תשובות אפשריות : במסיבה לא היה אוכל, במסיבה היו מנגינות, במסיבה הייתה גיטרה, במסיבה היו שרים וכו' . פעילות 4 תרגיל חזרה על מילות יחס . 85
|
|