|
עמוד:46
46 26 . אַתֶם כּוֹתְבִים עַל עוֹד עִיר בְּיִשְׂרָאֵל אוֹ בָּעוֹלָם . קִרְאוּ בָּאִינְטֶרְנֶט עַל הָעִיר, מִצְאוּ לְפָחוֹת שָלוֹש תְמוּנוֹת שֶלָה וְהָכִינוּ מַצֶגֶת ( عرض تقديميّ ) . כִּתְבוּ מִשְפָּט לְיַד כָּל תְמוּנָה : מָה אֶפְשָר לַעֲשֹוֹת בָּעִיר שֶבְּחַרְתֶם . 27 . א . הַתְאִימוּ לְכָל תְחִילַת מִשְפָּט אֶת הַסוֹף הַמַתְאִים לוֹ . ב . הַשְלִימוּ אֶפְשָר / אִי אֶפְשָר . 1 . לָצֵאת בַּחוֹרֶף לְטִיוּל כִּי . . . 2 . לְהָכִין מָרָק כִּי . . . 3 . לְשַׂחֵק בַּמַחְשֵב כִּי . . . 4 . לִשְמוֹעַ אֶת הַמוֹרָה כִּי . . . 5 . לְדַבֵּר אִיתָה כִּי . . . 6 . לְהַתְחִיל אֶת הַמְסִיבָּה כִּי . . . 28 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת מָה אֶפְשָר וּמָה אִי אֶפְשָר לַעֲשׂוֹת בְּכָל אֶחָד מֵהַמִשְפָּטִים . הֵיעָזְרוּ בַּדוּגְמָה . אֶפְשָר לֶאֱכוֹל וּלְשַׂחֵק בֶּחָצֵר, אֲבָל אִי אֶפְשָר לָלֶכֶת הַבַּיְתָה דוּגְמָה : בַּהַפְסָקָה . ( לֶאֱכוֹל וּלְשַׂחֵק / לָלֶכֶת הַבַּיְתָה ) א . בַּשִיעוּר . ( לִכְתוֹב בַּמַחְבֶּרֶת / לְדַבֵּר בַּטֵלֵפוֹן ) ב . בַּחוֹפֶש הַגָדוֹל . ( לִלְמוֹד בְּבֵית הַסֵפֶר / לְטַיֵיל עִם הַמִשְפָּחָה ) ג . בַּקַיִץ . ( לִשְׂחוֹת בַּיָם / לְשַׂחֵק בַּשְלוּלִיוֹת בַּגֶשֶם ) ד . בַּלַיְלָה . ( לְהִסְתַכֵּל בַּשֶמֶש / לִסְפּוֹר כּוֹכָבִים ) א . כָּל הַתַלְמִידִים מְדַבְּרִים . ב . אֵין אִינְטֶרְנֶט . ג . יֵש הַרְבֵּה יְרָקוֹת . ד . יוֹרֵד גֶשֶם . ה . כּוּלָם הִגִיעוּ . ו . אֵין לָה זְמַן . פעילות 26 פעילות שמתרגלת הבעה בכתב ואת השימוש בצירופים אפשר / אי אפשר + שם הפועל . כדאי לאפשר לתלמידים להציג את התוצרים שלהם או לתלות את התוצרים המודפסים במרחב הכיתתי . פעילות 27 לפעילות שני שלבים : ראשית התלמידים צריכים למצוא לכל משפט סיומת שמתאימה לו מבחינה הגיונית, ולאחר מכן להחליט מה הצירוף המתאים בתחילת כל משפט - אפשר - או אי אפשר . יש משפטים שיש להם יותר מהשלמה אחת אפשרית . פעילות 28 לאחר השלמת הפעילות אפשר לבקש מהתלמידים לומר מה אפשר ומה אי אפשר לעשות גם בשאר עונות השנה : בחורף, באביב ובסתיו . 46
|
|