עמוד:127

י וֹ פִ י שֶ ל מִ י לִ ים 127 20 . הַשְלִימוּ בַּמַחְבֶּרֶת : א . כַּמָה מִילִים הָיוּ בַּשֶלֶט שֶל הַחֲנוּת בְּהַתְחָלַת הַסִיפּוּר ? ב . כַּמָה מִילִים הָיוּ בַּשֶלֶט שֶל הַחֲנוּת בְּסוֹף הַסִיפּוּר ? 21 . מָה הָאִיש בַּסִיפּוּר עָשָׂה ? קִרְאוּ אֶת הַמִשְפָּטִים וְסַדְרוּ אוֹתָם בַּמַחְבֶּרֶת בַּסֵדֶר הַנָכוֹן לְפִי הַטֵקְסְט . 22 . הָאִיש וְהָאִישָה חָשְבוּ שֶצָרִיךְ לִמְחוֹק מִילִים מֵהַשֶלֶט . הַתְאִימוּ בֵּין הַמִילָה לְבֵין הַסִיבָּה לְכָךְ שֶצָרִיךְ לִמְחוֹק אוֹתָה, לְפִי דַעְתָם שֶל הָאִיש וְהָאִישָה . صلوا بخطّ بين الكلمة والسبب الذي يدعو إلى محوها حسب رأي السيّدة . 1 הָאִיש תָלָה אֶת הַשֶלֶט מֵעַל דֶלֶת הַחֲנוּת . הָאִיש הִתְעוֹרֵר מוּקְדָם בַּבּוֹקֶר . הָאִיש מָחַק אֶת הַמִילָה "מוֹכְרִים" . הָאִיש הֵכִין שֶלֶט לַחֲנוּת וְכָתַב "כָּאן מוֹכְרִים דָגִים" . הָאִיש מָחַק אֶת הַמִילָה "כָּאן" . הָאִיש וְהָאִישָה יָשְבוּ וְחִיכּוּ שֶיָבוֹאוּ קוֹנִים לַחֲנוּת . הָאִיש מָחַק אֶת הַמִילָה "דָגִים" . הַחֲנוּת נִמְצֵאת לְיַד נָהָר עִם דָגִים . הַחֲנוּת נִמְצֵאת פֹּה, וְלֹא בְּעִיר אַחֶרֶת . הַחֲנוּת לֹא נוֹתֶנֶת דָגִים בְּחִינָם . כָּאן מוֹכְרִים דָגִים 23 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת : א . מָה אַתֶם חוֹשְבִים : הָרַעְיוֹן לִמְחוֹק אֶת הַמִילִים "כָּאן מוֹכְרִים דָגִים" מֵהַשֶלֶט הָיָה טוֹב ? ב . לְפִי דַעְתְכֶם, אֵילוּ מִילִים לֹא הָיָה כְּדַאי לִמְחוֹק מֵהַשֶלֶט ? לָמָה ? 1 2 3 א ב ג פעילות 21 הפעילות מתמקדת בהבנת רצף האירועים בסיפור . המשפטים בפעילות מציינים את הפעולות שעשה האיש בסיפור . לאחר הפעילות אפשר לבקש מהתלמידים לומר מה עשתה האישה בסיפור או להוסיף משפט אחד לסדר המשפטים בסיפור שמציין את הפעילות של האישה ולהכניס אותו למקום המתאים ברצף . פעילות 23 הפעילות מאפשרת הבעת דעה לגבי מחיקת המילים משלט החנות . התלמידים יכולים לומר שלפי דעתם לא היה כדאי למחוק אף מילה מהשלט או לחלופין להציע למחוק רק חלק מהמילים בשלט ולהשאיר את המילים "מוכרים דגים" או רק "דגים" . חשוב לבקש מהתלמידים להסביר למה יש מילים שלא כדאי למחוק מהשלט . 127

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר