|
עמוד:123
י וֹ פִ י שֶ ל מִ י לִ ים 123 14 . א . קִרְאוּ אֶת הַמִשְפָּטִים וְכִתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת נָכוֹן אוֹ לֹא נָכוֹן : 1 . לִירוֹן לָמְדָה לִקְרוֹא עֲרָבִית בְּבֵית הַסֵפֶר . נָכוֹן | לֹא נָכוֹן 2 . בַּעֲרַבְרִית כּוֹתְבִים אֶת הַמִילִים חֵצִי בַּעֲרָבִית וְחֵצִי בְּעִבְרִית . נָכוֹן | לֹא נָכוֹן 3 . רַק מִי שֶיוֹדֵעַ עֲרָבִית יָכוֹל לִקְרוֹא מִילִים בַּעֲרַבְרִית . נָכוֹן | לֹא נָכוֹן 4 . לִירוֹן בָּדְקָה אֵיךְ קוֹרְאִים מִילִים בְּשָלוֹש שָׂפוֹת . נָכוֹן | לֹא נָכוֹן ב . מִצְאוּ בַּטֵקְסְט אֶת הַמִשְפָּטִים שֶעָזְרוּ לָכֶם לְהַגִיעַ לַתְשוּבוֹת . 15 . קִרְאוּ אֶת הַמִשְפָּט וּבַחֲרוּ בַּתְשוּבוֹת הַנְכוֹנוֹת . גַם בְּאַנְגְלִית וְגַם בַּעֲרָבִית / עִבְרִית יְכוֹלִים לְהָבִין מִילִים כְּשֶקוֹרְאִים רַק אֶת הַחֵצִי הַתַחְתוֹן / הָעֶלְיוֹן שֶלָהֶן . 16 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת . א . כִּתְבוּ מִילָה בַּעֲרָבִית אוֹ בְּאַנְגְלִית . ב . תְנוּ לְחָבֵר / לַחֲבֵרָה שֶלָכֶם לִקְרוֹא רַק אֶת הַחֵצִי הָעֶלְיוֹן שֶל הַמִילָה וּבַקְשוּ מֵהֶם לוֹמַר מַהִי הַמִילָה שֶכְּתַבְתֶם . 17 . מָה אַתֶם חוֹשְבִים : לָמָה לִירוֹן קָרְאָה לַפְּרוֹיֵקְט שֶלָה "עֲרַבְרִית" ? 18 . א . הַעֲתִיקוּ אֶת הַטַבְלָה לַמַחְבֶּרֶת . ב . הַעֲתִיקוּ אֶת שְמוֹת הַפּוֹעַל מֵהַטֵקְסְט לַמָקוֹם הַמַתְאִים בַּטַבְלָה . שֵם פּוֹעַלפּוֹעַל מְבִינָה נִקְרָא תִבְדוֹק רוֹאוֹת כָּתַבְתִי חִיבְּרוּ לְהָבִין פעילות 14 הפעילות מחזירה את התלמידים לקטע המידע לצורך איתור פרטים וגם לצורך היסק על סמך הנאמר בטקסט . בסעיף ב התלמידים צריכים להצביע על המשפט בטקסט שכיוון אותם לכל תשובה . אפשר להקרין את הטקסט על הלוח ולהזמין תלמידים למתוח קו מתחת למשפטים מהטקסט שכוללים את התשובות . פעילות 16 הפעילות מדגימה את היכולת לקרוא מילים באנגלית או בערבית כשרואים רק חצי עליון של המילה . פעילות 18 הטקסט עשיר בשמות פועל, והפעילות מתַרגלת את הקֶשר בין שם הפועל לפעלים בשלושת הזמנים . אפשר לבקש מהתלמידים לאתר בטקסט את כל שמות הפועל ולאחר מכן להתאים אותם לפעלים בפעילות . 123
|
|