|
עמוד:78
78 פְּעָלִים בְּהוֹוֶה פְּעָלִים בְּעָבָר أفعال بصيغة المضار ع פְּעָלִים בְּעָתִיד أفعال بصيغة الماضي أفعال بصيغة المضار ع ( المستقبل ) אַתָה אַתְ מַמְשִיךְ אַתָה מַמְשִיכָה אַתְ הִמְשַכְתָאַתָה הִמְשַכְתְאַתְ תַ מְשִיךְ תַ מְשִיכִ י אַתֶם אַתֶן מַמְשִיכִים אַתֶם מַמְשִיכוֹת אַתֶן הִמְשַכְתֶם אַתֶם הִמְשַכְתֶן אַתֶן תַ מְשִיכ וּ תַ מְשִיכ וּ תַמְשִיךְ, תַמְשִיכִי, תַמְשִיכוּ כֵּן . גַם אַתָה תַ מְשִיךְ ? אַתְ תַ מְשִיכִ י וְגַם אַתֶם תַ מְשִיכ וּ ? לְהִשְתַתֵף בַּמִפְגָשִים ? תמשיך, תמשיכי, תמשיכו הלימוד של נטיית הפעלים בעתיד בגוף שני נובע מתוך הריאיון עם נדין . באיור מציגים החונכים של "כנפיים של קרמבו" את נטיית הפועל "להמשיך" בגוף שני בזמן עתיד . מומלץ להתחיל את ההקניה עם פועל זה ולאחר מכן לעבור לנטייה של פעלים מוכרים אחרים . אפשר לפנות לתלמידים בכיתה ולשאול אותם אם הם ימשיכו בפעילות מסוימת גם בשנה הבאה ( לדוגמה : רימאס, את תמשיכי בחוג רובוטיקה בשנה הבאה ? האני, אתה תמשיך לשחק כדורגל גם בחופש הגדול ? נור ורהף, אתן תמשיכו לרקוד היפ הופ בשנה הבאה ? וכו' ) . לאחר מכן התלמידים ישאלו זה את זה בזוגות . פינת הלשון פעלים בעתיד, גוף שני ( אתה, את, אתם / אתן ) לאחר קריאת הדוגמאות בטבלה מומלץ להציג את התבנית של הנטייה בגוף שני עתיד בפעלים נוספים . כדאי לכתוב את הפעלים על הלוח ולסמן את התחיליות . על מנת לתרגל את הנטייה אפשר לכתוב על הלוח מגוון של פעלים מוכרים בגוף שני עתיד ( לדוגמה : תלמד, תבקרי, תתלבש, תשחקו, תטיילו, תפגוש, תזמינו, תתעוררי, תנגן ועוד ) ולבקש מהתלמידים לשאול חברים לכיתה שאלות תוך שימוש בפעלים מהרשימה . 78
|
|