עמוד:36

36 11 . שְעוֹנִים וּמִגְדָלִים מִגְדַל הַשָעוֹן בְּעַכּוֹ הוּא לֹא הַיָחִיד בְּיִשְׂרָאֵל . בְּעוֹד עָרִים בְּיִשְׂרָאֵל בָּנוּ מִגְדְלֵי שְעוֹנִים : בְּיָפוֹ, בִּירוּשָלַיִם, בְּחֵיפָה, בְּנָצְרַת וּבְעוֹד מְקוֹמוֹת . א . בַּחֲרוּ בְּאֶחָד מִמִגְדְלֵי הַשְעוֹנִים הָאֵלֶה . ב . קִרְאוּ עַל הַמִגְדָל בָּאִינְטֶרְנֶט . ג . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת שְלוֹשָה מִשְפָּטִים עַל הַמִגְדָל . הִתְיַיחֲסוּ ( تطرّقوا إلى ) , לְמָשָל, לַשְאֵלוֹת הָאֵלֶה : • מִי בָּנָה אוֹתוֹ ? • מָתַי בָּנוּ אוֹתוֹ ? מִגְדַל הַשָעוֹן בְּיָפוֹ • לָמָה בָּנוּ אוֹתוֹ ? • הַאִם גַם הַיוֹם יֵש שָעוֹן בַּמִגְדָל ? ד . מִצְאוּ תְמוּנָה שֶל הַמִגְדָל . פעילות 11 פעילות חקר של התלמידים על מגדלי שעון בישראל והזדמנות לכתיבת שיח מורחב . אפשר להציע לתלמידים לעשות את הפעילות בזוגות או בקבוצות . התלמידים יחפשו מידע על אחד מהמגדלים בשפה הערבית . לאחר מכן ינסחו בעברית לפחות שלושה משפטים על אודות המגדל . לאחר הפעילות התלמידים יציגו את המשפטים שלהם בפני הכיתה, וכך התלמידים יכירו כמה מגדלי שעון . כדאי לקיים שיחה בכיתה בעקבות הפעילות ולראות אם עלו דברים דומים בהקשר למגדלי השעון שנחקרו . בוויקיפדיה אפשר למצוא דף מידע בשפה הערבית על מגדל השעון ביפו ( برج الساعة ( يافا ) ) . בדף מידע זה אפשר למצוא קישורים למידע על מגדלי שעון נוספים בישראל . 36

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר