|
עמוד:116
116 כֵּן . הוּא מְדַבֵּר עִבְרִית, עֲרָבִית וְאַנְגְלִית . הוּא גַם לָמַד אִיטַלְקִית מֵהָאִינְטֶרְנֶט, וְהוּא יוֹדֵעַ טוּרְקִית, כִּי פַּעַם הוּא גָר בְּאִיסְטַנְבּוּל . אַתָה יוֹדֵעַ אֵיזוֹ שָׂפָה אֲנִי רוֹצֶה לִלְמוֹד ? יַפָּנִית ! זוֹ שָׂפָה מַמָש מְיוּחֶדֶת, אֲבָל אֲנִי חוֹשֵב שֶהִיא קָשָה . . . שָכֵן שֶלִי מְדַבֵּר חָמֵש שָׂפוֹת . כֵּיף לוֹ ! בֶּאֱמֶת ? אֲנִי יוֹדֵעַ לִסְפּוֹר קְצָת בְּיַפָּנִית ! לָמַדְתִי בְּחוּג קָרָטֶה : אִיצִ'י - ,1 נִי - ,2 סָאן - ,3 שִי - ,4 גוֹ - ,5 רוֹקוֹ - ,6 סִיץ' - ,7 הָאץ' - ,8 קִין - ,9 ג'וּ - 10 אִיטַלְקִית الإيطاليّة טוּרְקִית التركيّة יַפָּנִית اليابانيّة שָׂפ וֹ ת וְעוֹדשָׂפוֹת שפות ועוד שפות העלילון עוסק בדוברים רב לשוניים, ומציג מגוון דרכים לרכישת שפות : לימוד שפה מהאינטרנט, מגורים בארץ אחרת, לימוד בחוג . מומלץ לשוחח עם התלמידים על עוד דרכים ללימוד שפות חדשות מחוץ לתחומי בית הספר ( למשל, ללמוד שפה באמצעות האזנה לשירים או צפייה בתוכניות טלוויזיה ) . העלילון משמש הטרמה לנושא הלשוני של סיומת שמות שפות בעברית . לשם כך יש לבקש מהתלמידים לומר בקול את שמות כל השפות המופיעות בעלילון ולהאזין לסיומת שלהם . 116
|
|