|
עמוד:27
1 , 2 , 3 , מַ תְ חִ י לִ י ם ! 27 36 . עִבְדוּ בְּזוּגוֹת : א . הַשְלִימוּ אֶת הַמִילִים בַּשִׂיחָה בֵּין חַסַן לַַמוֹכֵר בְּתַחֲנַת הָרַכֶּבֶת . הֵיעָזְרוּ בְּמַחְסַן הַמִילִים . הֲנָחָה סוֹפֵר כַּרְטִיס דַקוֹת מְחִיר חַסַן : שָלוֹם, אֲנִי רוֹצֶה לִקְנוֹת לְתַחֲנַת הָרַכֶּבֶת בְּלוֹד . מוֹכֵר : אַתָה תַלְמִיד ? יֵש לְתַלְמִידִים . חַסַן : כֵּן, אֲנִי תַלְמִיד . כַּמָה עוֹלֶה כַּרְטִיס תַלְמִיד ? מוֹכֵר : הַ הוּא אַחַד-עָשָׂר שְקָלִים . חַסַן : רֶגַע, אֲנִי כַּמָה כֶּסֶף יֵש לִי . הִינֵה אַחַד-עָשָׂר שְקָלִים בְּדִיוּק . מָתַי הָרַכֶּבֶת מַגִיעָה ? מוֹכֵר : עוֹד שֶבַע . נְסִיעָה נְעִימָה . חַסַן : תוֹדָה . ב . הַצִיגוּ אֶת הַשִֹיחָה בְּתַפְקִידִים . פעילות 36 פעילות חזרה על אוצר מילים שנלמד ביחידה, בהקשר של שיחה בין נוסע ומוכר בתחנת רכבת . לאחר השלמת הפעילות התלמידים מציגים את השיחה בזוגות, ויכולים להמיר אותה מזכר ( חסן ) לנקבה ( מרים ) . כמו כן, אפשר לשאלות שאלות הבנה על השיחה, לדוגמה : לאן חסן נוסע ? מה המחיר של כרטיס רכבת ללוד ? , עם מי חסן מדבר ? ועוד . זמן משחק, דיבור ועוד פעילות סיכום ליחידה כפעילות מסכמת אפשר לבקש מהתלמידים ( בזוגות או בקבוצות ) לערוך רשימה של כל הדברים שהם יכולים לומר בעברית באמצעות המספרים, לדוגמה : - אני יכול / ה לומר מה מספר הטלפון שלי . - אני יכול / ה לומר באיזה קו אוטובוס אני נוסע / ת לבית הספר . אפשר לערוך זאת גם כתחרות בין קבוצות והקבוצה שיש לה הכי הרבה משפטים, מנצחת . 27
|
|