|
עמוד:24
24 29 . הַאֲזִינוּ לַשִׂיחָה בֵּין דָנִיֵאל לְעוֹמֶר . אוֹזְנִיוֹת سمّاعات מְחִיר / מְחִירִים سعر / أسعار 30 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֶת הַשְאֵלָה לְפִי הַחֵלֶק הַמְסוּמָן בְּקַו בַּתְשוּבָה . הֵיעָזְרוּ בְּמַחְסַן מִילוֹת הַשְאֵלָה . א . ? דָנִיֵאל קָנָה אֶת הָאוֹזְנִיוֹת בַּחֲנוּת בַּקַנְיוֹן . ב . ? דָנִיֵאל קָנָה אֶת הָאוֹזְנִיוֹת לִפְנֵי שָבוּעַ . ג . ? לַחֲנוּת בַּקַנְיוֹן קוֹרְאִים "עוֹלַם הַמוּזִיקָה" . ד . ? הָאוֹזְנִיוֹת עָלוּ תִשְעִים וַחֲמִישָה שְקָלִים . ה . ? דָנִיֵאל מְדַבֵּר עִם עוֹמֶר . 31 . א . הַאֲזִינוּ שוּב לַשִׂיחָה . ב . הַצִיגוּ שִׂיחָה דוֹמָה וְשַנוּ בָּה לְפָחוֹת פְּרָט אֶחָד . לְדוּגְמָה : בִּמְקוֹם אוֹזְנִיוֹת - חוּלְצָה ; בִּמְקוֹם דָנִיֵאל וְעוֹמֶר - דָנָה וּמַאי . מָתַי כַּמָה אֵיפֹה עִם מִי אֵיךְ אֵיפֹה דָנִיֵאל קָנָה אֶת הָאוֹזְנִיוֹת ? אוֹזְנִיוֹת חֲדָשוֹת אוזניות חדשות פעילות 29 פעילות האזנה . השיחה אינה מופיעה בספר ואפשר להאזין לה בספר הדיגיטלי . המטרה - תרגול מיומנות של הבנת הנשמע . לפני ההאזנה לשיחה מומלץ לתת לתלמידים שאלת האזנה, כלומר שאלה שהתלמידים יחפשו את התשובה בשיחה במהלך ההאזנה . שאלת ההאזנה מכוונת את התלמידים להתרכז בנאמר בשיחה ולאתר בה פרטים . אפשר לשאול – איפה עומר קנה את האוזניות ? או – כמה עלו האוזניות ? . לאחר מכן אפשר להאזין לשיחה פעם נוספת ולאתר בה עוד פרטים . כמו כן אפשר לשאול את התלמידים אם, לדעתם, עומר קנה את האוזניות במחיר טוב . התמליל של השיחה : דָנִיאֵל : יוֹאוּ, עוֹמֶר . אוֹזְנִיוֹת חֲדָשוֹת ? ! אֵיפֹה קָנִיתָ אוֹתָן ? עוֹמֶר : כֵּן, חֲדָשוֹת, קָנִיתִי אוֹתָן לִפְנֵי שָבוּעַ בַּחֲנוּת "עוֹלַם הַמוּזִיקָה" בַּקַנְיוֹן . דָנִיאֵל : אַתָה זוֹכֵר כַּמָה הֵן עָלוּ ? עוֹמֶר : אֲנִי חוֹשֵב שֶהַמְחִיר שֶלָהֶן הָיָה תִשְעִים וַחֲמִישָה שְקָלִים . דָנִיאֵל : וּאַלְלָה . זֶה קְצָת יָקָר . אוּלַי בָּאִינְטֶרְנֶט אֶפְשָר לִקְנוֹת בִּמְחִיר יוֹתֵר טוֹב ? עוֹמֶר : אוּלַי . אַתָה רוֹצֶה לִבְדוֹק יַחַד ? אוצר מילים דָנִיאֵל : בֶּטַח ! אוזניות חדשות בטקסט מופיעות מילים מהשפה המדוברת : ואוו, בטח, ואללה ( האחרונה היא מילת סלנג שאולה מערבית מדוברת ) . מילים אלה, נוכחות מאוד בשפת היום - יום בעברית . אפשר להקנות ולתרגל את המילה 'אוזניות' באמצעות האיור של פעילות 29 . לאחר מכן אפשר לקיים שיחה בכיתה סביב המילה, ולהראות את הקשר בינה לבין המילה והאיבר אוזניים . אפשר לשאול את התלמידים למי מהם יש אוזניות, מתי הם משתמשים בהן, איפה הם קנו אותן, איזה סוג של אוזניות הם אוהבים ועוד . 24
|
|