עמוד:104

104 בָּחַר / לִבְחוֹר اختار מַסְלוּל / מַסְלוּלִים مسار / مسارات 13 . בַּשִׂיחָה מְדַבְּרִים עַל סִימָנִים שֶיֵש בַּמַסְלוּלִים . הַתְאִימוּ בֵּין כָּל סִימָן לַמַשְמָעוּת שֶלוֹ . 14 . הַשְלִימוּ אֶת הַמִשְפָּטִים בְּעֶזְרַת סִיבָּה אַחַת מֵהַשִׂיחָה . דָנָה וּפַארַס בְּעַד הַמַסְלוּל הָאָדוֹם כִּי . . . א . רוֹעִי וְנוּר מַעֲדִיפִים אֶת הַמַסְלוּל הַכָּחוֹל כִּי . . . ב . 15 . כִּתְבוּ בַּמַחְבֶּרֶת אֵיזֶה מַסְלוּל אַתֶם מַעֲדִיפִים וְלָמָה . דָנָה, רוֹעִי, פַרַאס וְנוּר מִשְתַתְפִים בְּחוּג טִיוּלִים . הֵם יוֹצְאִים הַיוֹם לְטִיוּל עִם הַמַדְרִיכָה יַסְמִין וּצְרִיכִים לִבְחוֹר מַסְלוּל . הֵם מִסְתַכְּלִים בַּאֲתַר אִינְטֶרְנֶט עַל שְנֵי מַסְלוּלִים . הַאֲזִינוּ לַשִׂיחָה וַעֲנוּ עַל הַשְאֵלוֹת . בּוֹחֲרִים מַסְלוּל 13 4 5 2 א ב ג ד ה אֶפְשָר לִרְאוֹת בַּמַסְלוּל חַיוֹת . מַסְלוּל עִם נוֹף יָפֶה . יֵש פְּרָחִים בַּמַסְלוּל . מָקוֹם לְפִּיקְנִיק . בַּמַסְלוּל אֶפְשָר לְהִיכָּנֵס לְמַיִם . בוחרים מסלול השיחה מציגה קבוצה של ילדים שנמצאים יחד בחוג טיולים . המדריכה יסמין והילדים מתלבטים בין כמה מסלולי טיול ונעזרים בסימנים המופיעים במפת הטיול באתר האינטרנט כדי להבין מה קיים בכל מסלול . השיחה מתרגלת הבנת הנשמע . לפני שמשמיעים את השיחה בפעם הראשונה כדאי לשאול את התלמידים שאלת האזנה, למשל : מי רוצה לטייל במסלול האדום, ומי - במסלול הכחול ? תמליל השיחה – יסמין ( מדריכה ) : נו, אז מה החלטתם ? איזה מסלול בחרתם ? האדום או הכחול ? דָנָה : יסמין, אנחנו לא מצליחים להחליט . כל אחד רוצה משהו אחר . רועי : נור ואני בחרנו את המסלול הכחול . הוא הרבה יותר קצר . דנה : אבל הוא רק שלוש שעות, זה לא טיול ! רועי : זה כן טיול . ויש במסלול הכחול גם סימן שאפשר לראות חיות . לא כיף ? מדריכה : נו, אָז דנה מה הבעיה ? בואו נלך למסלול הכחול . דנה : יסמין, זה לא פייר . עלי ואני רוצים את המסלול האדום . מדריכה : למה ? עלי : כי במסלול האדום יש סימן שאפשר להיכנס למים, ויש גם סימנים שיש בו המון פרחים ונוף יפה . רועי : אבל זה מסלול של חמש שעות ! דנה : אז מה, רועי ? יהיה כיף ! גם בסוף המסלול יש שולחנות פיקניק ואפשר לאכול שם ארוחת צוהריים . מדריכה : מצוין, אז נעשה היום את המסלול האדום . נלך אותו מהר, אז הוא יהיה יותר קצר . יאללה, כובע, מים ומתחילים ללכת . רועי : וואי, כבר עכשיו כואבות לי הרגליים . . . פעילות 14 הפעילות חוזרת על המבנה של "בעד / נגד" שנלמד ביחידה הרביעית . בשיחה נשמעות כמה סיבות בעד ונגד כל מסלול, וכדאי לאסוף מהתלמידים את כל הסיבות . 104

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר