עמוד:7

3 . בחוג האומנות קיבלה כל קבוצת ילדים כמה חבילות פלסטלינה זהות . בכל קבוצה התבקשו הילדים לחלק את הפלסטלינה שווה בשווה ביניהם . כמה חבילות יקבל כל ילד ? חלקו את חבילות הפלסטלינה, הקיפו את התרגיל המתאים, פתרו אותו וענו . באיזה סעיף יקבל כל ילד יותר מחבילת פלסטלינה אחת ? האם בסעיף זה אפשר לחלק ד יו את הפלסטלינה שווה בשווה בין הילדים כך שחלק מהחבילות יישארו שלמות ? א ג ב ד אפשר לבטא את התוצאה של כל תרגיל חילוק של שני מספרים שלמים כשבר . כל שבר הוא תוצאה של תרגיל חילוק של שני : 4 5 מספרים שלמים . לדוגמה : = 5 4 קו השבר משמש גם סימן חילוק . = 4 : 2 = 2 : 4 כמה חבילות יקבל כל ילד ? = 4 : 3 = 3 : 4 כמה חבילות יקבל כל ילד ? = 2 : 3 = 3 : 2 כמה חבילות יקבל כל ילד ? = 4 : 3 = 3 : 4 כמה חבילות יקבל כל ילד ? השבר כמנת חילוק 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר