עמוד:107

107 א . הַכָּרַת הַשָּׁעוֹן 2 3 בְאֵיזוֹ שָּׁעָה אַתֶּׁם קָמִים בַבֹקֶר ? אוֹכְלִים אֲרוּחַת צָהֳרַיִם ? אֲרוּחַת עֶרֶב ? דִּיּוּן : בְאֵיזוֹ שָּׁעָה אַתֶּׁם הוֹלְכִים לִישֹׁן ? פעילות כיתתית • משתמשים בשעון מחוגים ללא סוללות מהפעילות הקודמת . מבקשים מהתלמידים בכל פעם לסובב את המחוג הארוך, להציג שעה עגולה מסוימת ואחר כך לקדם את השעון שעה קדימה, שעתיים קדימה, שעה אחורה וכדומה . שואלים את התלמידים : כמה סיבובים שלמים סובבתם את המחוג הארוך כשקידמתם את השעון בשעה ? בשעתיים ? בשלוש שעות ? • משחק : בוחרים עשרה מתנדבים . כל מתנדב אומר לכיתה באיזו שעה ( שלמה ) הוא רוצה להתעורר ( כל אחד בשעה אחרת ) ורושמים על הלוח במילים . מציגים לתלמידים את השעה 12 ומסובבים את המחוג הארוך לאט . עשרת המתנדבים מעמידים פני ישנים . אחד התלמידים צריך להעיר את המתנדב שביקש להתעורר בשעה המוצגת . המתנדב שהתעורר יוצא מהמשחק, ומזמינים תלמיד אחר שיעיר את המתנדב הבא . הִנֵּה פְּעִילֻיּוֹת שֶׁיּוּבַל עוֹשֶׁה בְכָל יוֹם . מִתְׁחוּ קַו מִכָּל פְּעִילוּת אֶל הַשָּׁעָה הַמַתְׁאִימָה לָהּ . אוֹכֵלקָם בַבֹקֶר . אוֹכֵל אֲרוּחַת צָהֳרַיִם . אוֹכֵל אֲרוּחַת עֶשֶׁר . הוֹלֵךְ לִישֹׁן . אֲרוּחַת עֶרֶב . 1 12 2 4 8 7 56 11 10 39 1 12 2 4 8 7 56 11 10 39 1 12 2 4 8 7 56 11 10 39 1 12 2 4 8 7 56 11 10 39 1 12 2 4 8 7 56 11 10 39 מומלץ להבהיר לתלמידים : אף שארוחת הערב מתרחשת אחרי ארוחת עשר, השעה המייצגת אותה היא מספר קטן יותר ( 7 ) .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר