|
עמוד:4
הזזה סיכום הפרק - בעמוד 104 למילה הזזה בשפת היום - יום יש משמעות שונה מהמשמעות המתמטית שלה . בשפת היום - יום כל שינוי במקומו של חפץ נקרא הזזה . לעומת זאת במתמטיקה יש שלושה מושגים המתארים את שינוי המקום של צורה : הזזה, שיקוף וסיבוב . רק כשצורה "נוסעת" לאורך קו ישר בלי לשנות את הכיווּן שלה ( בלי להסתובב ) - יש הזזה . כאשר צורה משנה את מקומה באופן אחר, נתאר זאת במושגים המתמטיים האחרים . בפרק זה לא נשתמש בהגדרה פורמלית של הזזה . מטרתנו לפתח אצל הילדים אינטואיציה לגבי הזזה, כך שכאשר הם יראו שתי צורות במישור - תהיה להם הערכה טובה אם קיים ביניהן קשר של הזזה . מכיוון שבכיתה א' כבר למדו ההילדים מהו שיקוף, נרצה שהם גם יבחינו בין שיקוף להזזה . ( בהגדרת הסיבוב יעסקו הילדים בכיתה ג' . ) דוגמאות : מדידת זמן סיכום הפרק - בעמוד 124 בפרק זה יכירו הילדים את שעון המחוגים וילמדו לקרוא בו שעות שלמות, חצאי שעות ורבעי שעות . כמו כן הם ילמדו לערוך חישובי זמן . שאלה לדוגמה : ההצגה נמשכה שעה וחצי . ציירו את המחוגים החסרים בשעון המראה את שעת סיום ההצגה . מדידת משקל סיכום הפרק - בעמוד 140 בפרק זה יכירו הילדים את מאזני הכפות וישקלו בהם חפצים בכיתה . באמצעות מאזני הכפות הם יוכלו להשוות בין משקלים של חפצים כדי לקבוע איזה מהחפצים כבד יותר . הילדים ילמדו להשתמש גם ביחידות משקל שרירותיות, כגון מהדקים או חרוזים, כדי לקבוע את משקלם של חפצים ביחידות משקל אלה . דוגמה : במצב זה, כאשר המאזניים מאוזנים, אפשר לומר שמשקל העיפרון הוא 5 חרוזים . אנחנו מאחלים לילדים לימוד מעניין, מרתק ונעים . 1 12 2 4 11 10 8 7 56 1 12 39 2 4 11 10 8 7 56 39 יש הזזה ( אפשר שצורה אחת יש הזזה ( יש גם שיקוף ) אין הזזה ( הצורות שונות ) תכסה את האחרת ) ההצגה התחילה מתי הסתיימה ההצגה ?
|
|