עמוד:113

12 התבוננו במפה 29 בעמוד 110 (מפה פיזית של טיוואן). א. היעזרו במקרא המפה וכתבו באיזה גובה נמצאות הערים המסומנות במפה. ב. מצאו במפה את הר טוּנג שַן, וכתבו את גובהו. ג. לפי מה יודעים שהר טוּנג שַן נמצא מעל פני הים? ציינו שני סימנים. 13 א. פתחו את האטלס במפה הפיזית של ישראל ו"טיילו" על המפה, התחילו בתל אביב, המשיכו לירושלים, וסיימו בים המלח. תארו אֵילו נופים רואים בטיול הזה. ב. "טיילו" על המפה של האי יפן, ותארו את הנופים שרואים באי הזה כשנוסעים על הכביש מהעיר טוקיו אל העיר קוֹבֶּה. ג. שאלו את ההורים או את המורה על נס ההצלה של תלמידי ישיבת מיר בזמן מלחמת העולם השנייה (כשברחו מרוסיה לקוֹבֶּה שביפן). סכמו בקצרה את המידע. 14 הסבירו מדוע משתמשים במפות בשיטת ההצללה. 15 בקבוצה הכינו דגם של כמה צורות נוף: א. הכינו (מפלסטלינה או מדַס או מחימר או מבוץ) דגם של כמה צורות נוף בגודל שייכנס לקופסת נעליים. ב. סמנו בטוש (או חרטו בעזרת עיפרון או גפרור) קווי גובה על הדגם, במרחק של 1 ס"מ בערך זה מזה (לא נורא אם לא תצליחו לסמן את הקווים ממש במדויק). ג. הכניסו את הדגם שהכנתם לקופסת נעליים. מתחו על הקופסה יריעת ניילון שקופה, והצמידו אותה אל דופנות הקופסה (בעזרת מהדק סיכות או נייר דבק). ד. הסתכלו על הדגם מלמעלה, העתיקו את קווי הגובה מהדגם אל הניילון (השתמשו בטוש שמתאים לכתיבה על ניילון). קיבלתם מפה של הדגם שהכנתם. ה. סכמו את הפעילות הזאת: מה למדתם ממנה? מה היה קשה לעשות? ממה נהניתם? 113

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר