עמוד:88

13 התבוננו במפה של ידיעת קרוא וכתוב בעולם ובמקרא שלה (מפה ,)22 וגם במפה המדינית של העולם (מפה .)21 א. כתבו שמות של שתי מדינות שמרבית תושביהן יודעים לקרוא ולכתוב. ב. כתבו שמות של שתי מדינות שפחות ממחצית מתושביהן יודעים לקרוא ולכתוב. ג. איזה חלק מתושבי ישראל יודעים לקרוא ולכתוב? ד. באֵילו יבשות מרבית התושבים יודעים לקרוא ולכתוב? ה. באֵילו יבשות יש מדינות שבהן פחות ממחצית התושבים יודעים לקרוא ולכתוב? 14 הסתכלו במפה של ידיעת קרוא וכתוב בעולם (מפה ,)22 היעזרו במפה המדינית של העולם, ומצאו שתי מדינות שהן יוצאות דופן מהמדינות השכנות להן בידיעת קרוא וכתוב. 15 יש ילדים רבים בעולם שבמקום ללכת לבית הספר נאלצים ללכת לעבוד כדי לעזור בפרנסת המשפחה. לפניכם תמונות של ילדים עובדים במדינות קַמְבּוֹדְיָה והוֹדוּ. חפשו את המדינות האלו במפה :21 א. באיזו יבשת נמצאת כל אחת מהמדינות האלה? ב. איזה חלק מהתושבים יודעים קרוא וכתוב בכל אחת מהמדינות? 16 יש קשר בין מספר התושבים שיודעים קרוא וכתוב במדינה לבין מידת הפיתוח של המדינה. מהו הקשר? הסבירו. ילדים עובדים בעבודה קשה בקַמְבּוֹדְיָה נער עובד במתפרה בדֶלְהִי שבהודו 88

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר