עמוד:13

פעילויות –21 26 עוסקות בנושא חילוק עם שארית. הצעה לפעילויות הכנה • מבקשים מהתלמידים למיין את התרגילים האלה לשתי קבוצות לפי קריטריון לבחירתם: = 90 : 690 = 90 : ,390 6 = 90 : 360 = 90 : ,100 2 = 90 : ,090 9 = 90 : 410 = 90 : 50 לאחר מכן מבקשים מהם להוסיף שני תרגילים מתאימים לכל אחת מהקבוצות ולפתור את כל התרגילים. • מבקשים מהתלמידים לכתוב בעיות מילוליות המתאימות לשני התרגילים האלה: (שארית 1 ) 15 = 2 : 31 1 15 = 2 : 31 2 אפשר לדון עם התלמידים בשאלה מתי צריך להציג את השארית כשבר. לרוב אין צורך להציג את השארית כשבר כשהעצם ניתן לחלוקה, למשל כסף או משקל. ב פעילות 22 התרגילים מוצגים בסדרה. דרך ההצגה הזאת תורמת להבנה של השארית בתרגיל חילוק. אם ממשיכים את הסדרות, אפשר לראות את המחזוריות של השאריות. לדוגמה ב סעיף ב : ב ( שארית )2 61 = 4 : 246 ( שארית )3 61 = 4 : 247 62 = 4 : 248 ( שארית )1 62 = 4 : 249 ( שארית )2 62 = 4 : 250 ( שארית )3 62 = 4 : 251 63 = 4 : 252 ( שארית )1 63 = 4 : 253 ב פעילות 24 התלמידים פותרים תרגילי חילוק עם שארית בעזרת פילוג. זאת הרחבה של הדרך שנלמדה ב עמוד 22 . אפשר להציג לתלמידים תרגילי חילוק דומים ולשאול אותם מה לדעתם תהיה השארית גם בלי לפתור את התרגילים, לדוגמה: = 3 : ,407 .2 13 ב. כפל וחילוק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר