עמוד:12

יהיו תלמידים שיחשבו את הנפח של כל קופסה וישוו בין הנפחים, ויהיו תלמידים שלא יחשבו עד הסוף. למשל, ב סעיף ב : ב קופסה שממדיה: קופסה שממדיה: או 60 ס"מ, 15 ס"מ ו 4 ס"מ 20 ס"מ, 15 ס"מ ו 12 ס"מ הסבירו: קל לראות ש 4 × 60 = 20 × ,12 ולכן הנפחים של שתי הקופסאות שווים. ב פעילויות 19 ו 20 התלמידים פותרים תרגילי חילוק בעזרת פילוג. בדרך הפתרון הזאת לא נהוג על פי רוב לפלג לפי המבנה העשרוני. בדרך כלל תלמידים שונים הפותרים את התרגילים מפלגים את המספרים בדרכים שונות. לדוגמה, בתרגיל שגזר פותרת: .19 נסו לפתור את תרגיל החילוק: = 30 : ,400 26 ג ז ר, איך את פ ותרת את התרגיל ה ז ה? = 30 : ,400 26 א נ י מפ לגת את ,400 26 ל מ ס פ רים שא נ י יו ד עת ש מ תחלקים ב .30 80 800 880 = 30 : ,400 2 + 30 : ,000 24 = 30 : ,400 26 ,400 2 + ,000 24 אפשר לפלג גם כך: 80 200 300 300 880 = 30 : ,400 2 + 30 : ,000 6 + 30 : ,000 9 + 30 : ,000 9 = 30 : ,400 26 ,400 2 + ,000 6 + ,000 9 + ,000 9 מומלץ מאוד להתחיל את הנושא בפתירת תרגילים במספרים קטנים יותר. לדוגמה: = 8 : ,032 4 = 8 : 328 = 7 : 749 = 4 : ,280 1 12 ב. כפל וחילוק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר