עמוד:12

הנחיות לעבודה בחוברת 3 חזרה עמ ' 8 - 4 ( על רקע סגול ) הם דפי מעבר ; הם מאפשרים לתלמידים הזקוקים לכך לחזור ולתרגל מה שלמדו בחוברת קסם וחברים 2 ( כל האותיות וסימני הניקוד קמץ , פתח , חטף - פתח , שווא וחיריק ) ולהתנסות בקריאה ובכתיבה ברמת צירופים , מילים ומשפטים קצרים . המטרה היא לצמצם פערים ולבסס את הידע שרכשו לקראת המעבר המאתגר לסימני הניקוד שיילמדו בחוברת - 3 חולם , צירה סגול ושורוק - קובוץ . חשוב לשים לב שגם בתוך עמודי המעבר קיים דירוג של המשימות על פי רמות מורכבות ( אורך המבע , זיהוי אל מול הפקה , וכד ' ) ועל המורה בכיתה לקבל החלטה מושכלת באשר להפניית התלמידים למשימות . שילוב משחקי הלמידה בשלב זה של החזרה חשוב במיוחד לתלמידים עם קשיים . המשחק מסייע בגיוסו של הלומד לחזרה נוספת , מזמן חוויות הצלחה ומוביל לפיתוח תפקודי לומד משמעותיים נוספים , כגון חיזוק מיומנויות בין - אישיות , חיזוק תפקודי לומד עצמאי , חיזוק התפקודים הניהוליים ועוד . במה מתחילה כל מילה ? הבחנה שמיעתית והכרת צירופים - לפני הפעילות כדאי לחזור על הצירופים , ולתרגל בעל פה איתור שלהם במילים שאינן מאוירות בעמוד הזה . אומרים " סירה " , מבקשים מהתלמידים להסתכל בשורה הראשונה של הצירופים ולמצוא את הצירוף הפותח את המילה . מנחים את התלמידים לגזור את האיורים , לומר בנפרד את המילה שבכל איור , לבודד את הצליל הפותח ולמצוא אותו בעמוד . 4

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר