עמוד:60

שומעים סיפור זוהי פעילות ראשונה בסדרה של פעילויות שיוחדו להאזנה ולדיבור ; הילדים יאזינו לסיפור קצר ( בקריאה של המורה או בקריינות בספר הדיגיטלי ) שאינו מופיע בספר הלימוד . בשלב זה של הלימוד הילדים יכולים לקרוא רק טקסטים בתנועות קמץ / פתח , אבל ההנחה היא שהם יכולים להבין טקסט מורכב יותר ועשיר יותר בעזרת תיווך וסיוע של המורה . לאחר ההקראה הילדים ימספרו את האיורים על פי סדר העלילה ( הבנת הנשמע ) . אפשר להשמיע את הסיפור שוב ושוב . לפני ההקראה - מפנים את הילדים לתמונת הפתיחה של החלק השני ( עמ ' , ( 35 - 34 מציגים את ארבעת הילדים ואת הצלם ומוסיפים שהסיפור מתאר מה קרה בכיתה כשהצלם רצה לצלם את הילדים . המילים החדשות בסיפור : זז – يتحرك , איפה آين؟ , זמן وقت , מתחת ל ... تحت الـ אפשר לתרגם אותן לפני ההקראה , ואפשר לעשות זאת במהלכה . במהלך ההקראה : * כדאי לעצור את ההקראה כל כמה שורות ולשאול כמה שאלות פשוטות של הבנה כדי לוודא שהבינו . פעילות להבנת הנשמע : מסבירים לילדים את הפעילות – לכתוב מספר ליד כל ציור לפי הסדר של הסיפור ששמעו . כדי להקל עליהם למספר את התמונות בסדר הנכון , קוראים שוב את התחלת הסיפור , מבקשים מהילדים למצוא את הציור המתאים ולסמן אותו בספרה . 1 ממשיכים כך עד סוף הסיפור . פעילות בעקבות ההאזנה : בעבודה עם ילדים מתקדמים אפשר להמחיז את הסיפור הקצר : 5 ילדים משתתפים בדיבור והמורה קוראת את תפקיד המספר . הקפידו להזמין להמחזה גם תלמידות בנות . זו הזדמנות להתנסות בהחלפת הפעלים מצורת זכר ( עומד , זז , הולך , שומע , מצלם ) לצורת נקבה ( עומדת , זזה , הולכת , שומעת , מצלמת ) . איפה ברק ? שחר , אדם , סער וברק עומדים ליד הצלם . אתם כל הזמן זזים , אומר הצלם . הינה , א ֲני עומד ולא זז , אומר שחר . גם א ֲני עומד ולא זז , אומר אדם . גם סער עומד ולא זז . 5 וברק ? איפה ברק ? הילדים קוראים : ברק , ברק , איפה אתה ? הם שוא ֲלים את הילדים בכיתה : איפה ברק ? איפה ברק ? המשך הסיפור

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר