עמוד:122

אני , אנחנו הקניה : מכירים את שמות הגוף " אני , אנחנו " , גוף ראשון ביחיד וברבים ( אין צורך להגיד לילדים את המילים : שם גוף ) . מפנים את תשומת הלב של הילדים לדמיון בין המילים בעברית ובערבית . מצביעים על הסיומת ים המצטרפת לפועל שבא אחרי " אנחנו " לציון הרבים . אפשר לבקש מהילדים להגיד משפטים עם " אני " או עם " אנחנו " בדומה לדוגמה בספר או משפטים אחרים , למשל : אני גר בטמרה , אנחנו לומדים בכיתה ג וכו ' . פעילות – 1 הילדים יכולים לקרוא את הטקסט לבד או בזוג ( בתפקידים ) ובעמוד הבא יעשו פעילות של הבנת הנקרא על הטקסט הזה . אפשר גם לבקש מהם לקרוא שוב את הטקסט הזה בשינוי קל של התוכן – במקום משחק כדורגל משהו אחר . אוצר מילים בזוגות : כל זוג חושב על שני משפטים שמתחילים ב - אני ( למשל , אני אוהב פסטה , ו - אני אוהב אורז ) . כמו כן חושבים על משפט שמתאים לשניהם והם יגידו יחד ( למשל - אנחנו אוהבים טניס ) . מזמינים זוגות ילדים לקדמת הכיתה וכל זוג משמיע את המשפטים שהכין .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר