|
עמוד:56
פעלים : קם ) בזכר ( , קמה ) נקבה ( בזמן הווה הקניה : כותבים את המילה קם על הלוח . קוראים אותה בקול . מזהים את המילה כפועל ומדגימים בקימה מהכיסא את משמעותה . מבקשים מהילדים לקום בזה אחר זה ולומר : אני קם / אני קמה . פעילות - 1 כותבים את המילה וקוראים בקול : קם , קמה . פעילות - 2 קוראים בקול את שמות הילדים שבאיורים . משלימים את הפעלים החסרים בזכר ובנקבה לפי הציורים . אוצר מילים מתרגלים עם הילדים בכיתה שימוש בפעלים בשאלות ותשובות : פאדי , אתה קם ? כן , אני קם ( מדגים ); סחר , את קמה ? כן , אני קמה ( מדגימה ) . מזמינים זוגות של ילדים לקדמת הכיתה ( רצוי גם זוגות של בנים ובנות ) ומבקשים שישאלו זה את זה את אותה שאלה ויענו . הילדים מוזמנים גם להמשיך לשבת ולהגיד : לא , אני לא קמה / לא , אני לא קם .
|
|