|
עמוד:54
קמץ / פתח , חטף - פתח הקניה : מציגים את סימני הניקוד ( פתח / קמץ , חטף - פתח ) ומדגימים את ההגייה של האותיות המנוקדות . חוזרים ומסבירים שבעברית , כמו בערבית , יש סימני ניקוד שקובעים את ההגייה של האותיות . מדגישים שבעברית רוב סימני הניקוד נכתבים מתחת לאות . הצעות לתרגול : אומרים בקול צלילים ( אותיות מנוקדות ) ומזמינים בכל פעם תלמיד / ה להצביע על האות המתאימה . אומרים מילים שמתחילות בקמץ / פתח ומזמינים תלמיד / ה להצביע על האות המתאימה . מציעים לילדים לחפש את הצליל הראשון של שמם בין האותיות המנוקדות .
|
![מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית](http://lib.cet.ac.il/storage/publishers/900_999/0000000957.gif)
|