|
עמוד:52
פעילות שיח על האיור הפותח : בכל אזור בכיתה נמצאת קבוצת ילדים , וכל קבוצה עסוקה בעניין אחר : 4 ילדים ( שמותיהם - ברק , סער , שחר , אדם - יופיעו בעמוד 37 ) עומדים בשורה ומולם צלם שמחזיק מצלמה . 4 ילדות ( עלמה , גליה , נדיה , ורדה , שמותיהן יופיעו בעמוד 45 ) יושבות וכל אחת מחזיקה בעל חיים : עכבר , ארנב , ברווז , פרפר . 2 ילדים ( אמיר , דינה . הם יופיעו בעמוד 57 ) עומדים ליד הלוח ומסדרים עליו כרטיסים של ימי השבוע . 2 ילדים ( תאומים , אלון ורון , יופיעו בעמוד 66 ) יושבים / עומדים ליד החלון ומנפחים בלון . על השולחן צבעים וגיליונות נייר . לידם עומדת המורה . 5 ילדים ( בו , עומר , ורד , עדן , יעל . הם יופיעו בעמוד 80 ) יושבים ליד שולחן : ילד אוכל , ילדה כותבת , ילדה קוראת , ילדה עומדת , ילד יושב . 5 ילדים ( אורי , יובל , גור , נור , רותי . הם יופיעו בעמוד 100 ) סביב שולחן , אחד מחזיק כדורסל , השני מחזיק תפוז , השלישי יושב וכותב , ילדה שותה מים וילדה פורסת עוגת יום הולדת . מתחילים בשיחה על האיור הגדול . מגדירים את הסביבה - בית ספר , כיתה , מדברים על הפרטים בתמונה בעזרת שאלות מי , למי , מה , איפה וכמה , למשל - מי עומד ליד הלוח ? למי יש תפוח ? מה הצבע של הארנב ? מה יש מתחת לשולחן ? מה הילד / ה עושה ? כמה ציפורים יש על העץ בחצר ? מזמינים את הילדים לתאר במשפטים קצרים מה שהם רואים : אני רואה ילד אוכל תפוח . בכיתה יש ארנב . החולצה של המורה בצבע לבן . כדאי לעודד את הילדים להשתמש במילות היחס שכבר למדו כשהם מדברים על התמונה , למשל - יש ציפור על העץ . אני רואה שעון על הקיר . שיחה על האיור תעזור לילדים להיזכר ולהחזיר לשימוש פעיל את אוצר מילים שרכשו בשנים הקודמות . כדאי לעודד את הילדים להשתמש גם בפעלים ובשמות תואר בנטייה הנכונה ( זכר ונקבה , יחיד ורבים ) ובמילות יחס ( ליד , על , מתחת ) .
|
|